Act identitate

Lista articolelor despre act identitate pe AflaCum.ro

Articole despre act identitate

Citeste cele mai noi articole despre act identitate publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre act identitate, pe AflaCum.ro!

Primii asigurati din tara care au primit carduri de sanatate sunt bucurestenii. Daca te afli deja in posesia unui card de sanatate sau urmeaza sa primesti unul, trebuie sa te prezinti cu el la medicul de familie pentru a-l activa.

"Fiecare accesare de serviciu de sanatate se va face in baza acestui card, care va avea un cod PIN, la fel ca un card bancar. Daca acest cod nu va fi introdus si cardul nu va fi accesat, serviciul respectiv nu va putea fi raportat si platit. Si vom constata ca multe servicii se vor reduce", a declarat presedintele Casei de Sanatate Bucuresti, prof. dr. Gheorghe Iana intr-un interviu pentru Ziare.com.

Pentru ca folosirea cardurilor de sanatate sa devina obligatorie, trebuie mai intai ca medicii de familie sa detina cititoare de card. Conform noului contract cadru, medicii si toti furnizorii de sanatate vor fi obligati sa cumpere cititoare de card, al caror pret variaza intre 30 si 50 de euro.

Daca esti in situatia de a iti schimba domiciliul si ai nevoie sa obtii viza de flotant in vederea stabilirii resedintei, in conformitate cu art.86 din H.G.1375/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor legale privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, trebuie sa stii ca:

Pentru inscrierea mentiunii de stabilire a resedintei in actul de identitate, persoana interesata se adreseaza Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor pe raza caruia locuieste temporar, completand in acest sens Cererea pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei, la care anexeaza urmatoarele documente:

- actul de identitate in care urmeaza a se inscrie mentiunea de stabilire a resedintei ;
- documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie ;
- documentul cu care se face dovada achitarii a taxei extrajudiciare de timbru  (5 ron).

Daca vreti sa vindeti locuinta, este bine sa pregatiti din timp actele necesare pentru incheierea tranzactiei.

Conform noului Cod Civil din 2013, pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare a unui imobil aveti nevoie de urmatoarele documente:

- actul de identitate sau la certificatul de casatorie, ori sentinta de divort, dupa caz.
- actul de proprietate al locuintei
- actul de cadastru
- actul care atesta inscrierea in cartea funciara a imobilului sau intabularea locuintei.

Taxele de intabulare stabilite de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara difera de la caz la caz in functie de constructie: apartament, casa, constructie noua etc. si de valoarea acesteia.

Actele vor fi prezentate la notar atat in original, cat si copie.

In caz ca nu aveti timp sa va ocupati de toate operatiunile care preced vanzarea locuintei, puteti apela la o firma specializata.

Conform noii legi, copiii, indiferent de varsta, au nevoie de pasaport pentru a putea calatori in afara granitelor tarii.

Daca minorul n-are 14 ani, actele necesare sunt:

- dovada platirii taxelor (270 lei reprezinta costul pasaportului care se achita la unitatile CEC Bank si 32 de lei – reprezinta taxa consulara, care se achita la unitatile  CEC Bank sau la trezorerie)  in original (taxele trebuie completate pe numele minorului)

Primul act de identitate se elibereaza o data cu implinirea varstei de 14 ani.

Este obligatorie depunerea cererii de eliberare a primei carti de identitate, in termen de 15 zile de la implinirea varstei de 14 ani (nerespectarea termenului este sanctionata cu amenda intre 40 si 80 de lei). Primul act de identitate are valabilitate 4 ani, ceea ce inseamna ca la varsta de 18 ani ti se va elibera alt act de identitate.   

Pentru eliberarea primei carti de identitate sunt necesare urmatoarele acte:

Buletinul  este actul care ne reprezinta pe noi oficial, fapt pentru care daca se intampla sa-ti pierzi actul de identitate sau sa-ti fie furat esti obligat sa anunti serviciul de evidenta a persoanelor. Pentru a-ti fi eliberat un nou act de identitate ai nevoie de urmatoarele acte:

-  cererea pentru eliberarea actului de identitate  de  acest tip care trebuie imprimata fata- verso
 (in format A4 pe o singura foaie)

- daca actul vechi a fost furat, trebuie depusa si dovada de la Politie din care sa rezulte ca furtul a fost inregistrat (copie xerox şi original)

- actul de identitate si cartea de alegator, in cazul deteriorarii

- certificatul de nastere, original si copie

- certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie

- hotararea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie

- certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie

- certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie

- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu -original si copie

- un document emis de institutii publice care sa prezinte o fotografie de data recenta, pentru a se certifica identitatea persoanei:  pasaport, permis de conducere, legitimatie de serviciu, livret militar sau  diploma de absolvire a unei institutii de invatamant- original si copie

- chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate - 7 lei

- timbru fiscal sau chitanta reprezentand contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei

Pentru mai multe informatii privitoare la taxe sau la modalitatea de plata a acestora accesati  site-ul propriu al fiecarui  serviciu.

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa