Legume si condimente

Afla cum poti pastra legumele mai mult timp, cum le poti conserva sau cum poti prepara diverse condimente.

Porumb fiert. Nu-i asa ca suna delicios? Sigur, l-ai mancat si tu macar o data in viata. Nu stim, insa, cat de sanatos a fost preparat. Cheia sta in adaugarea untului la momentul oportun.

Cei mai multi romani conserva castravetii in saramura sau in otet. Daca le-am spune, insa, ca pot pastra aceste minunate legume in stare naturala peste iarna, oare ne-ar crede? Daca si tu esti un Toma necredinciosu, nu-ti ramane decat sa citesti articolul de mai jos. :)

Legumele si fructele sunt un izvor de sanatate, indiferent in ce sezon le consumi. Vara, majoritatea acestor alimente pline de vitamine sunt la indemana oricui. In sezonul rece, se gasesc mai rar si sunt mai scumpe. Exista, insa, o metoda, prin care poti avea fructe si legume pe timp de iarna, fara sa cheltuiesti sume mari. Vorbim despre congelare.

Pepenele verde e delicios si foarte sanatos. Bine, gustul e minunat, daca fructul e copt. Altfel, o sa pierzi din savoarea inegalabila. Pentru a evita aceasta neplacere, te invatam, astazi, cum sa alegi un pepene verde.

Gospodinele au destule batai de cap, atunci cand trebuie sa curete legumele. Clasicul cutit consuma nervi si timp, iar aparatul special poate face multa risipa, curatand un strat prea gros de coaja.

Muraturile sunt asociate sezonului de iarna. Asta, in special, pentru ca se pun la conservat toamna, fiind numai bune pentru consum in perioada sarbatorilor. Poti pune, insa, muraturi oricand doresti. Mai ales daca ai la dispozitie o reteta speciala cum este cea pe care ti-o prezentam in cele ce urmeaza.

Vegeta de casa cu legume uscate este o alternativa sanatoasa la adaosul universal pentru mancaruri pe care il gasiti in comert.

Leurda este o planta incredibil de sanatoasa, avand multiple efecte beneefice asupra organismului nostru. Specifica primaverii, leurda mai este numita si „usturoiul salbatic”, datorita mirosului pe care il emana.

Salata de naut cu patrunjel este simplu de preparat, delicioasa si sanatoasa. De asemenea, aceasta salata poate fi chiar o mancare consistenta, deoarece proteinele din naut ii dau satietate.

Salata de gulii poate reprezenta cina de care ai nevoie, dupa o zi in care ai mancat peste masura! De asemenea, poti folosi aceasta salata ca garnitura pentru preparatele pe baza de carne.

Gatitul rapid nu e la indemana oricui si, de cele mai multe ori, nu reprezinta solutia cea mai buna. Dar daca esti presat de timp, trebuie sa inveti sa te descurci! Exista trucuri de bucatarie care iti vor simplifica foarte mult munca, iar timpul tau pretios va fi salvat!

Sarea e tare buna in bucate! De acord, in totalitate! Aceasta substanta miraculoasa mai are, insa, si alte trebuinte, la care, probabil, nici nu te-ai gandit. Mai jos, iti prezentam trei dintre ele.

Rosiile necoapte(verzi) sau gogonelele, asa cum sunt cunoscute in popor, reprezinta un adevarat izvor de sanatate, mai ales in sezonul rece. Aceste tomate neajunse la maturitate contin vitaminele A,B C si E, astfel ca prin consumul lor poti combate virozele si racelile.

Feniculul(chimionul dulce, anasonul dulce) este o planta perena cu miros dulce. A aparut in zona Meditarenei si s-a raspandit in toata lumea datorita beneficiilor sale nutritive. Poate fi consumat in totalitate. Bulbul, tulpina, frunzele si semintele sunt comestibile.

Uleiul de menta are numeroase intrebuintari. Poate fi folosit pentru a adauga aroma bauturilor sau alimentelor, pentru tratarea anumitor afectiuni sau chiar pentru alungarea insectelor. Prepararea acestei licori acasa dureaza cateva saptamani, insa e o varianta ieftina si deloc complicata.

Caromul, Ajwain-ul, Ajowa sau chimenul indian este o planta bianuala din familia Apiaceae. Semintele sale sunt folosite in bucatarie pentru a condimenta diverse mancaruri indiene. De altfel, planta este originara din acea zona a lumii.

Garam masala inseamna in limba hindi amestec fierbinte . Mai exact, e vorba despre un amestec de condimente macinate ce se folosesc pentru prepararea curry-lor din bucataria indiana.

Dovleacul sau bostanul, cum i se mai spune in popor, reprezinta adevarata vedeta a lunii noiembrie. Este ideal pentru mancaruri simple si gustoase, iar beneficiile sale pentru organism sunt uimitoare. Actioneaza antiinflamator, antioxidant, anticancerigen si antidiabetic.

Ceapa rosie nu trebuie sa lipseasca de pe masa unei gospodine.  Este mai dulce decat cea alba, ustura mai putin si contine de doua ori mai multi antioxidanti. Contine vitaminele A, B si C, saruri minerale, substante cu caracter antibiotic, ce pot preveni raceala si gripa.

Cresonul sau hrenita este o planta erbacee legumicola, cu flori albe de dimensiuni mici. Este cultivata pentru frunzele sale care se folosesc la salate sau sub forma de condiment.