Alimentatie sanatoasa

Esti ceea ce mananci! Afla ce alimente sanatoasae sa mananci pentru a avea o viata sanatoasa!

In general, expertii ne sfatuiesc ca pentru a fi sanatosi trebuie sa scadem in greutate, sa mancam mai putin, sa facem mai multa miscare, sa ne marim nivelul de energie din organism, sa dormim mai mult, sa prevenim deshidratarea si sa bem mai multa apa.

Alimentele sunt modificate genetic pentru a deveni mai rezistente la virusi, pentru a li se imbunatati valoarea nutritiva sau pentru a putea fi cultivate in diferite conditii climatice, insa pot fi foarte daunatoarea consumatorilor.

Nivelul marit al colesterolului sau hipercolesterolomia este o afectiune care poate cauza boli cardiovasculare si care nu tine cont de varsta, nationalitate sau gen, fiind cauzata de fumatul excesiv, circumferinta marita a taliei, alimentatia necorespunzatoare, lipsa de miscare, hipotiroidism si diabet.

Laptele matern este extrem de hranitor pentru bebelusi, deoarece contine cantitatea de grasime, zahar, apa si proteine, necesare dezvoltarii fizice si psihice a acestora, reducand riscul aparitiei bronsitei, alergiiilor, afectiunilor respiratorii si infectiilor la nivelul urechilor.

Cancerul este o boala caracterizata prin cresterea unor celule anormale, care dauneaza organismului, in diferite moduri.

Orezul alb este mancarea de baza in multe tari, insa nu este la fel de sanatos ca si orezul brun, care are o valoare nutritiva superioara, deoarece este nerafinat si nedecorticat, fiind o sursa importanta de proteine, fibre, magneziu, fosfor, calciu, seleniu, potasiu si vitamine.

Rosiile sunt nelipsite din orice bucatarie, mai ales in sezonul cald, iar consumul acestora aduce cu sine o serie de beneficii pentru intregul organism, dupa cum urmeaza:

Morcovul si ghimbirul sunt pline de nutrienti, vitamine, minerale si antioxidanti. Iata cum puteti obtine un suc proaspat din aceste doua legume si care sunt beneficiile acestuia:

Rozmarinul detine proprietati antioxidante, antiseptice, anticancerigene, antiinflamatorii si dezinfectante si contine o serie de vitamine si minerale, cum ar fi vitaminele A si C, fier, magneziu, forfor, zinc si cupru.

Mierea este un lichid dulce, produs de albine din nectarul adunat din flori, prin intermediul unui proces complicat de regurgitare si evaporare, avand un continut de glucoza, fructoza si alte minerale, precum fier, calciu, sodiu, potasiu, magneziu si fiind bogata in vitaminele B1, B2, B3, B5 si B6.

Ceaiul verde este foarte apreciat in intreaga lume, datorita gustului placut si proprietatilor sale antivirale, antioxidante, antiinflamatorii si de protectie a dintilor.

Durerile musculare se manifesta printr-o tensiune la nivelul picioarelor, bratelor sau a trunchiului, fiind cauzate de diferite accidentari, prinderea unor nervi sau de catre suprasolicitarea articulatiilor.

Rodia este un fruct originar din Orientul Mijlociu, India si Asia, care a devenit popular in intreaga lume, datorita versatilitatii si gustului acrisor, fiind consumata ca atare sau in diferite salate si sucuri naturale.

Apa este esentiala pentru sanatate, fiind prezenta in organismul uman in proportie de 60%, iar efectele deshidratarii pot fi fatale.

Multe persoane evita sa manance intre mese, pentru a nu lua in greutate, insa exista o serie de gustari sanatoase, care ajuta la pastrarea siluetei.

Aditivii alimentari sunt niste substante adaugate in alimente, pentru a le conserva si a le imbunatati gustul si aspectul.

Indiferent de varsta, greutate sau nivel de activitate, femeile trebuie sa consume o gama variata de vitamine, pentru a fi sanatoase si pentru a preveni diferite boli.

Sucul de ceapa este unul dintre cele mai eficiente remedii naturiste impotriva caderii parului, datorita continutului de sulf, care imbunatateste circulatia sanguina, stimuleaza foliculii de par si incurajeaza cresterea parului, iar mierea contine antioxidanti si atrage umezeala, facand parul matasos si stralucitor.

Lamaile sunt extrem de benefice, fiind utile pentru intarirea metabolismului si scaderea in greutate. Iata 10 dintre intrebuintarile lamailor:

In prezent, majoritatea alimentelor sunt procesate, continand cantitati enorme de zahar, grasimi si carbohidrati si putand provoca cancer, daca sunt consumate in mod frecvent, lungi perioade de timp.