Anaf, ministerul finantelor

Lista articolelor despre anaf si ministerul finantelor pe AflaCum.ro

Articole despre anaf si ministerul finantelor

Citeste cele mai noi articole despre anaf si ministerul finantelor publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre anaf si ministerul finantelor, pe AflaCum.ro!

Ministerul Finantelor Publice a lansat un nou serviu numit "Spatiu privat virtual". Aceasta aplicatie online ii ajuta pe cetateni - persoane fizice - sa isi urmareasca situatia fiscala si implicit obligatiile datorate la stat.

Programul lansat pe 15 septembrie de ANAF ii scuteste pe oameni de un drum in plus la administratia fiscala aflata in raza de domiciliu.  "Spatiul privat virtual" poate fi folosit pentru a vizualiza neplatite fata de fisc si decizia de impunere pentru anul 2013. Tot acest program computerizat poate fi folosit
de catre salariatii care vor sa verifice daca angajatorul a declarat contributiile lor de asigurari sociale.

Pentru a accesa aplicatia de inregistrare utilizatori, acceseaza link-ul: Inregistrare persoane fizice. Pentru a sesiza orice problema de natura tehnica poti lasa un mesaj la adresa de email: admin.portal@mfinante.ro.

Proiectul pilot implementat initial in Bucuresti si Ilfov va fi dezvoltat, de anul viitor, la nivel national si vor fi extinse categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili, iar identificarea in sistem va putea fi realizata si cu telefonul mobil sau cardul de sanatate.

In societatea moderna se poate plati cam orice online, prin intermediul cardului bancar. Taxele si impozitele nu sunt o exceptie. Desi ANAF are la dispozitie un site de unde se pot obtine acte, din pacate, aici nu exista si posibilitatea de plata online a taxelor si impozitelor. In schimb, Agentia Nationala de Administrare Fiscala are un parteneriat cu platforma ghiseul.ro, in acest sens. Mai jos vei gasi toate informatiile despre acest site.

Pentru a evita cozile de la ghisee poti plati datoriile catre stat direct din fata calculatorului. Pentru asta, e nevoie sa parcurgi cativa pasi:

- acceseaza ghiseul.ro;

Declaratia 600, cea care a facut valva in ultimele zile, ar putea fi eliminata! Pana cand Ministerul Finatelor Publice va lua o decizie clara cu privire la acest formular atat de contestat, ANAF anunta ca termenul de depunere va fi amanat pana la data de 1 martie. Initial, termenul fusese stabilit pentru 31 ianuarie.

Termenul de depunere a declaratiei 600:

- initial, termenul era fixat pentru 31 ianuarie 2018. S-a revenit asupra deciziei din cauza neclaritatii acestei declaratii, iar termenul a fost mutat pe 1 martie. Obligate sa depuna declaratia sunt persoanele care, in 2017, au obtinut venituri din activitati independente, chirii, drepturi de autor, din agricultura, echivalente cu cel putin 12 salarii minime pe an, indiferent daca au obtinut si venituri de natura salariala. Oficial, in aceasta situatie se afla 210 000 contribuabili.

Formularul 200 este o declaratie obligatoriu de completat de toti contribuabilii din Romania care au realizat venituri in 2014 in mod individual sau in asociere din una sau mai multe dintre activitatile mentionate mai jos:

- Profesii liberale

- Chirii

Circa 600.000 persoane fizice sunt obligate sa depuna la ANAF pana pe 26 mai 2014 declaratia 200 privind venitul realizat anul trecut.

Cei care au obligatia si nu depun declaratia de venit risca o amenda cuprinsa intre 50 si 500 de lei.

In categoria contribuabililor care trebuie sa depuna la sediul Agentiei Nationale pentru Administrare Fiscale  declaratia de venit intra acele persoane care au realizat in 2013 venituri din activitati independete, inchirierea de case sau apartamente, activitati agricole, tranzactii cu actiuni sau provenite din operatiuni valutare.

Declaratia 200 poate fi ridicata de la sediile Fiscului sau descarcata de pe site-ul institutiei.

Cum se completeaza declaratia pe veniturile realizate in 2013?

Declaratia 200 are patru capitole, dar cei care depun personal formularul le completeaza doar pe primele trei. Ultima parte a declaratiei va fi completata doar de acele persoane care nu-si depun personal formularul si imputernicesc pe altcineva cu completarea acestuia.

Date de identificare. La primul capitol, se completeaza datele de identificare a contribuabilului, adica numele, adresa, codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala precum si contul IBAN, in caz ca Fiscul trebuie sa va restituie o suma de bani.

Venituri realizate in 2013. In a doua parte a declaratie se completeaza veniturile realizate in 2013, pe surse si categorii de venit. Aici sunt doua rubrici si anume: activitatea desfasurata si castigurile efective din anul precedent.

La punctul privind categoria de venit, contribuabilii trebuie sa bifeze casuta corespunzatoare dupa activitatea desfasurata de fiecare in parte, astfel:

- Persoanele care au realizat venituri din comert vor bifa casuta venituri comerciale.

- Medicii, avocatii, notarii, auditorii financiari, consultantii fiscali, contabilii, arhitectii si cei care desfasoara independent alte profesii reglementate vor bifa casuta "venituri din profesii libere".

- Contribuabilii care au obtinut venituri din brevete, drepturi de autori, desene, modele, mostre, know-how sau marci de fabrica si de comert vor selecta "venituri din drepturi de proprietate intelectuala". Proprietarii de apartamente sau masini inchiriate vor bifa "venituri din cedarea folosintei bunurilor calificate in categoria venituri din activitati independente".

La pasul determinarea venitului net trebuie precizat modul in care se calculeaza venitul, respectiv prin sistem real, cote forfetare de cheltuieli sau norma de venit.

La obiectul principal de activitate se inscrie denumirea activitatii principale generatoare de venituri, precum si codul CAEN al activitatii desfasurate.

Sectiunea date privind venitul/castigul net anual se completeaza astfel:

Venit brut: se completeaza in lei suma totala obtinuta in 2013. La cheltuieli deductibile se inscrie suma reprezentand cheltuielile efectuate in vederea activitatii de baza. Suma trebuie sa fie justificata cu documente si sa se refere la cheltuielile din 2013.
Venit net: se inscrie suma cu diferenta dintre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile.

La rubrica de castig net anual, respectiv pierdere neta anuala se completeaza numai de catre acei contribuabili care au realizat anul trecut venituri din transferul de actiuni sau din operatiuni valutare pe baza de contracte.

La capitolul trei, destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul datorat pe venitul net/caştigul net anual impozabil, poate fi bifata optiunea unde scrie "sustinerea unei entitati nonprofit/unitati de cult" pentru care trebuie completate datele de identificare, respectiv denumirea organizatiei, codul de identificare fiscala, contul bancar si suma in lei.

Cei care bifeaza rubricile de la punctul trei mentionate anterior, au obligatia sa completeze si formularul 230.

Declaratia se completeaza inscriind cu majuscule, citet si corect, datele prevazute de formular. Se completeaza in doua exemplare, din care unul ramane la contribuabil. Declaratia se depune direct la registratura organului fiscal, la oficiul postal, prin scrisoare recomandata sau se trimite online, insotita de o semnatura digitala.

Numai formularele completate lizibil, dupa pasii mentionati vor fi luate in considerare.

Persoanele care au dificultati in completarea declaratiei, pot sa ceara lamuriri fie la ghiseele Fiscului, fie telefonic, la Centrul de asistenta a contribuabililor, la numarul de telefon 031-4039160.