Cum poti fi inselat in restaurant. Lista celor mai folosite metode

Cum poti fi inselat in restaurant. Lista celor mai folosite metode

Ai avut vreodata senzatia ca esti inselat in timp ce te delectai la restaurant? S-ar putea sa nu fie doar o senzatie... Chiar si cele mai cunoscute lanturi de restaurante au angajati care folosesc metode neortodoxe in ceea ce-i priveste pe clienti.

Iata care sunt cele mai frecvente inselatorii care se intampla in restaurantele din intreaga lume:

1. Reutilizarea bauturilor neconsumate in totalitate de clienti. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienti sunt refolosite de personalul restaurantului. Acestia fie le vand cu urmatoarea ocazie, la pahar, fie le dau bucatarilor care le folosesc la gatit. Pentru a evita astfel de situatii, comanda bauturi imbuteliate si consuma ce ai comandat. Daca iti ramane ceva, ia la pachet, fara rusine!

2. Specialitati doar cu numele. In cele mai multe situatii, cand ospatarii recomanda un anumit fel de mancare, specialitatea delicioasa a casei sau alte formulari pompoase, cel mai probabil mint. Scopul specialitatilor este acela de a vinde mancarea scumpa, mai putin cautata. Astfel, nota de plata se umfla inutil.

3. A doua cea mai ieftina sticla de vin are cel mai mare adaos comercial. Clientii vor sa cheltuie, in general, cat mai putini bani. Asa s-a creat un obicei din a fi aleasa cea de-a doua cea mai ieftina sticla de vin, pe principiul raportului calitate-pret. Din pacate, specialistii din restaurante au sesizat miscarea de masa, asa ca al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial. In aceste conditii, restaurantul obtine cel mai mare profit. Daca doresti sa economisesti bani, alege cea mai ieftina sticla, fara sa tii cont de impresia pe care i-o faci ospatarului. Vorba aia: de ce sa iti fie rusine pe banii tai?!

4. Timpul de asteptare este neconform cu realitatea. In general, in restaurantele respectabile timpul de asteptare ce ti se da pentru servire este de 15 minute. In realitate, se poate ajunge la 30-40 minute. Practic, persoanele care conduc clientii la mese inventeaza aceste durate din 2 motive: 1. clientii vor fi recunoscatori atunci cand sunt condusi la mese mai repede decat se asteptau; 2. un timp de asteptare lung ar putea sa determine consumatorii sa se mute la bar, unde vor consuma peste ceea ce isi propusesera.

5. Clienti mai putini, servire mai lenta. Paradoxal, serviciile sunt mai proaste cand restaurantul este mai gol. Si asta pentru ca majoritatea angajatilor prefera sa piarda timpul in momentele in care volumul de munca e mic(stau pe internet, barfesc, fac glume etc). Abia dupa aceste minute de realxare, se ocupa si de comenzile acumulate.

6. Produsele de casa, o jumatate de realitate. Multe produse sunt facute in casa, dar nu in respectivele restaurante, ci in locuri care ar putea, spre exemplu, sa fie lipsite de igiena adecvata. Mai mult, unele restaurente folosesc sosuri gata facute, la care adauga cateva ingrediente, dupa care angajatii iti transmit ca sunt pregatite acolo.

7. Tactica meniului. De multe ori, preturile din meniu sunt plasate strategic. Pot fi notate cu un font mult mai mic decat scrisul folosit pentru felurile de mancare! Angajatii fac in asa fel incat sa nu dai atentie preturilor care, cel mai probabil, sunt piperate. In anumite restaurante, preturile nici nu sunt afisate in meniu! Iar daca mergi in strainatate, ai putea avea surpriza sa vezi doar niste insiruiri de cifre, fara specificatii legate de moneda in care vei plati ceea ce consumi!

8. Apa plata cu lamaie, de evitat. Feliile de lamaie care se pun in apa, cocktail-uri sau ceaiuri sunt printre cele mai murdare alimente din restaurant. De cele mai multe ori nu sunt spalate si sunt tinute in locuri in care toti ospatarii ajung cu usurinta. Acestia trec pe langa platourile cu felii de lamaie si iau cate au nevoie, cu mainile goale, dupa ce au atins bani sau vase murdare. Aproape doua treimi dintre lamai sunt contaminate cu tot felul de bacterii!

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Orice domeniu de activitate are regulile sale nescrise. Restaurantele in care ne delectam papilele gustative nu fac...
Mananci frecvent la restaurant, dintr-un motiv sau altul? Ai mare grija! In spatele usilor de la bucatarie...
Inclusa in majoritatea meniurilor de restaurant, ciorba de burta se prepara usor, mai ales daca luati din...