Cum sa identifici un film mediocru

Cum sa identifici un film mediocru

Un film bun se cunoaste chiar si dupa afis! Trebuie doar sa stii cum sa analizezi afisul. Din pacate, multi amatori de filme isi dau seama prea tarziu ca au mers la cinema sa vada un film slab, mediocru sau prost, asa cum multi cinefili mai duri se exprima. Iata cateva metode de a identifica o pelicula care ar fi o pierdere de timp.

Cum sa identifici un film mediocru:

1. E o comedie in care joaca un actor de actiune. Multi actori incearca sa joace o paleta larga de roluri. Asa se ajunge ca un actor de actiune, spre exemplu, sa incerce un rol de comedie. De obicei, nu functioneaza! Doua exemple elocvente: Vin Diesel in The Pacifier(Bona de la fortele speciale) si Sylvester Stallone in Stop or My mother will shoot( Stop! Sau mama mea va trage), un film realizat in 1992, care a fost la un pas sa ii distruga cariera marelui actor.

2. Secvente tremurate si prea scurte. Aceasta metoda de filmare a aparut pentru a crea o doza mare de veridicitate. Scenele tremurate, scurte si filmate parca de un amator ar trebui sa te faca sa te simti ca si cum ai fi parte din actiune. Primele pelicule  in care s-a folosit aceasta metoda au fost de succes. Cu trecerea timpului, tehnica s-a banalizat si nu mai prinde la public! Sacadarea exagerata a imaginii si cadrele extrem de scurte pot distruge chiar si un film cu o poveste buna! E cazul peliculei Quantum of Solace, care oboseste peste masura. Totul e atat de rapid, incat este greu de spus ce se intampla pe ecran. Sigur ca exista cateva exemple pozitive in aceasta categorie: The Bourne Ultimatum, Captain Phillips, si A Single Man.(Ultimatul Bourne, Capitanul Phillips si Un singur om.)

3. Are mai mult de 3 parti. Un semn clar ca un studio e preocupat mai mult de veniturile sale decat de calitate este lungirea filmului in mai mult de 3 parti. De obicei, sunt create trilogii. Fiecare parte a filmului se termina cumva indecis si cu suspans, tocmai pentru a lasa loc de continuare. Cand, insa, un roman este ecranizat in mai mult de 3 parti, e foarte posibil ca povestea sa piarda din farmec, deoarece producatorii vor trebui sa scoata la iveala tot felul de detalii, multe dintre ele deloc importante. Uneori, chiar si 3 parti sunt prea mult. Vezi Amurg, Divergent si Jocurile foamei. Exista si exemple pozitive, cum ar fi Logan, The Lord of the Rings, Toy Story (Logan, Stapanul inelelor, Povestea jucariilor). 

4. Trailer-ul spune: Bazat pe o poveste adevarata. Desigur, exista o multime de filme grozave care s-au bazat pe intamplari, cum ar fi Apollo 13 si Adrift(Supravietuind pe mare). Din pacate, adesea, expresia bazat pe o poveste adevarata este folosita doar in scopuri de marketing. Vorbim despre un mecanism de manipulare a publicului. Creatorii vor sa te faca sa iubesti personajele cu orice pret. Cei mai multi utilizatori de internet cred ca, daca un film se bazeaza pe evenimente adevarate si povestea in sine merita un film, titlul va fi ceva de genul Povestea lui X care a facut Y. In schimb, daca trailer-ul pune accent pe evenimentele reale ale filmului, cel mai probabil povestea in sine este slabuta. E, practic, o modalitate de a starni un interes artificial. Uneori, filmele nu se bazeaza pe evenimente adevarate, chiar daca creatorii iti spun exact inversul. La fel, e un truc de marketing. Exemple in acest sens: The Blair Witch Project, Fargo si Paranormal Activity( Proiect:Vrajitoarea, Fargo si Activitate paranormala).

5. Comedii cu actori in varsta. Filmele de acest gen sunt toate cam la fel. De obicei, intriga se invarte in jurul personajelor care vor merge undeva pentru a-si aminti de tinerete si vor face fata anumitor situatii de calatorie. Desigur, exista o multime de glume despre pastile care stimuleaza potenta si/sau despre fete tinere pe care personajele respective le iubesc. Din aceasta categorie, amintim: Last Vegas si Old Dogs(Burlaci intarziati si Vechi tovarasi).

6. Filmul se bazeaza pe un joc video. Foarte des, jocurile video de succes sunt ecranizate. Warcraft, Max Payne, Prince of Persia: The Sands of Time, Doom sunt cele mai reprezentative exemple. Aceste pelicule sunt, in mare masura, criticate aspru. Motivul? Jocurile video permit utilizatorilor sa le controleze. Filmele nu. In plus, multe jocuri nu au o poveste potrivita pentru un film sau exista atat de multe evenimente incat este aproape imposibil sa le plasezi pe toate intr-o pelicula.

7. Prea mult CGI(imagini generate de computer). Exista o multitudine de filme bune create pe baza de CGI (Avatar, The Matrix, Interstellar, Gravity). Din pacate, in ultimii ani, CGI este folosit pentru a crea produse ieftine. Este mult mai usor sa desenezi un peisaj sau ranile de pe corp, decat sa cauti acel peisaj in realitate sau sa creezi un machiaj complex. Practic, filmul se transforma intr-un fel de joc video, cu multe efecte vizuale, unde adesea este greu de spus ce se intampla. Exemple graitoare: Suicide Squad, Deadpool sau Justice League(Brigada sinucigasilor, DeadPool sau Liga dreptatii). Se intampla acest fenomen, deoarece tehnologia s-a ieftinit. In trecut, grafica computerizata era folosita doar atunci cand era cu adevarat necesar. Gandeste-te, spre exemplu, la The Matrix Reloaded sau Catwoman. Cascadoriile pe care le fac personajele respective  sunt imposibil de realizat in viata reala. Aceste filme obisnuiau sa impresioneze publicul. In zilele noastre, fenomenul s-a banalizat. Daca observi faptul ca in film se folosesc multe imagini computerizate, e clar ca filmul nu e chiar reusit. CGI sunt folosite pentru a oferi mai multa realitate si nu pentru a iesi in evidenta!

8. Trailer-ul spune: De la producatorii filmului...Cand auzi/vezi expresia asta, e cazul sa iti pui semne de intrebare. Ideea este ca producatorii pot gasi oameni talentati si pot coordona munca. In schimb, ei nu pot realiza un film bun de unul singur. Regizorul, scenaristul , actorii, cameramani, cu totii participa la realizarea unui film de succes. Asadar, atentie la acest truc de marketing. E foarte probabil ca filmul sa fie slab, chiar daca e girat de un producator cu nume. De exemplu, in 2020, a fost lansat filmul Antebellum, care a fost prezentat ca fiind de la producatorii Us(Noi) si Get out(Fugi!), doua pelicule foarte reusite. Publicul, insa, a fost dezamagit de film. Asadar, specialistii in marketing folosesc acest truc atunci cand nu au alta modalitate de a vinde respectivul produs.

9. Afis cliseu. Daca afisul are o lumina estompata si exista personaje care spun ceva direct in camera, este probabil un film prost. Un alt semn clar in aceasta directie: personajul are gura pe jumatate deschisa. Uneori, afisele te pot ajuta chiar sa prezici povestea. Daca exista o cladire pe afis, probabil ca in acel loc se va termina filmul; iar daca exista un tip bine facut alaturi de o fata frumoasa, probabil ca pelicula va prezenta  o multime de glume si de stereotipuri ieftine.

10. Fete cu trupuri superbe. Potrivit multor cinefili, daca o pelicula iti prezinta corpul unei femei in primele 10 minute, filmul nu are altceva de oferit. Daca exista o multime de scene de acest gen, atunci asta e doar o modalitate de a vinde filmul. Daca vezi o femeie prea atragatoare, probabil filmul are o poveste care nu merita luata in seama.

Citeste si: Cum poate un FILM sa te faca mai DESTEPT

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Oamenii cred ca filmele nu reprezinta decat o forma de divertisment. Nu e vorba doar de-atat. Din...
Craciunul este intotdeauna un motiv de bucurie in familie. Il traim, in fiecare an, ca si cum...
Craciunul este intotdeauna un motiv de bucurie in familie. Il traim, in fiecare an, ca si cum...