Cum sa cureti senzorul ABS

Cum sa cureti senzorul ABS

Sistemul de antiblocare a rotilor (ABS) impiedica blocarea anvelopelor atunci cand franezi, ajutandu-te, astfel, sa ramai in siguranta pe drum. Daca se aprinde becul destinat ABS-ului in tabloul de bord, inseamna ca  interfereaza ceva cu senzorul. E posibil ca senzorul/ii sa se fi defectat, dar, la fel de bine, poate fi vorba doar despre murdaria acumulata, ceea ce inseamna ca va trebui sa cureti senzorii. O poti face destul de simplu acasa. Ai nevoie doar de instrumente de baza, precum un cric si o cheie, dar si de aproximativ o ora(pentru toti senzorii).

Cum sa cureti senzorul ABS. Descoperirea senzorului ABS:

- ridica masina pe cric pentru a putea scoate rotile.

- parcheaza masina pe o suprafata plana tare si opreste motorul.

- pozitioneaza cricul sub masina si cupleaza-l cu grija.

- ridica masina de la sol pana cand se formeaza o distanta de aproximativ 2,5 pana la 5,1 cm sub roata.  Daca nu stii unde sunt punctele de fixare a cricului, consulta manualul masiniii. In general, exista o zona metalica plana in spatele fiecarei roti din fata si inaintea fiecarei roti din spate.

- ce roata sa scoti? In functie de tipul de vehicul pe care il ai, poate exista un senzor ABS in fiecare roata(verifica manualul). Daca ai acces la un scaner ABS, acesta iti va arata care e senzorul defect. Daca nu ai un scaner, va trebui sa cureti, pe radn, toti senzorii.

-  slabeste prezoanele(surub-prizonier) si scoate anvelopa.

- foloseste o cheie pentru a indeparta prezoanele.

- pune prezoanele bine, sa nu le pierzi!

- trage roata de pe butucul anvelopei. Daca raota iese greu, foloseste un ciocan de cauciuc pentru a o debloca.

- localizeaza senzorul ABS de-a lungul corpului butucului rotii.

- gaseste inelul de referinta, care este surubul sau capacul care mentine senzorul in pozitie. De obicei se afla de-a lungul butucului(poti incepe prin localizarea firului electric care duce de la roata si conecteaza senzorul la vehicul);

- poate fi dificil sa gasesti senzorul. Depinde si de pozitia inc are se afla roata. Senzorul se afla , de obicei,  in partea din spate a butucului.

- daca nu gasesti senzorul, e posibil ca masina ta sa aiba senzori deghizati si nu unii deschisi(aflati la vedere). Senzorii deghizati sunt, in cele mai multe cazuri, localizati in interiorul butucului si nu necesita curatare. Daca ai o problema cu un senzor ABS deghizat, va trebui sa mergi cu masina intr-un service auto.

- scoate surubul care acopera senzorul ABS cu o cheie hexagonala. Slabeste surubul si continua sa rotesti cheia, pana cand acesta se desprinde complet.

- pune surubul langa prezoane;

- daca surubul e prea ruginit si nu se desface cu usurinta, pulverizeaza-l cu WD-40. Asteapta cateva minute, apoi incearca din nou sa il scoti;

- inlatura senzorul ABS cu un cleste. Nu ridicati senzorul, deoarece ai putea sa il strici. In schimb, apuca senzorul cu clestele si misca-l usor inainte si inapoi, pana cand iese. 

- daca senzorul nu se indeparteaza de pe butuc, repozitioneaza clestele si incearca sa misti senzorul cu o miscare circulara pentru a elimina rugina sau murdaria care il tine blocat.

- senzorul este conectat printr-un fir. Ai grija sa nu il rupi!

Cum sa cureti senzorul ABS. Indepartarea murdariei:

- foloseste un spray cu aer comprimat pentru a curata locasul senzorului. Astfel, vei elimina murdaria si micile bucati de metal care ar putea ramane in aceasta zona. 

- nu spala locasul in care intra senzorul!

-  sterge murdaria si resturile de pe senzor cu un prosop curat si uscat din microfibra.  Este obisnuit ca senzorii sa acumuleze murdarie si mici bucati de metal - sterge delicat intreaga suprafata a senzorului, frecand orice murdarie vizibila. 

- evita utilizarea oricarui tip de solutie chimica de curatare pe senzorul ABS. Ar putea deteriora senzorul, ceea ce inseamna ca va trebui sa-l inlocuiesti cu unul nou. Daca este nevoie, foloseste un amestec de apa calda cu sapun.

- asigura-te ca senzorul e complet uscat inainte de a-l remonta;

- remonetaza senzorul la locul sau.

- pune roata/rotile la loc si gata! Becul pentru senzor ar trebui sa nu se mai aprinda. Daca se intampla, va trebui sa mergi cu masina la mecanic!

Citeste si: Cum sa devii un sofer priceput. Aplica aceste tehnici

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Geamurile masinii se aburesc rapid in perioada rece a anului, cand exista un contrast evident de temperatura...
Mijloacele de transport public fac parte din viata noastra de zi cu zi. Metroul, tramvaiul, autobuzul sau...
Sistemul de antiblocare a rotilor (ABS) impiedica blocarea anvelopelor atunci cand franezi, ajutandu-te, astfel, sa ramai in...