Locuiesti intr-o zona rurala si vrei sa iti deschizi o afacere? Iti trebuie putina pricepere, echilibru, curaj si o doza de sansa. In pitorestile zone de sat ale Romaniei se pot dezvolta business-uri de un real succes.
Cariera
Citeste articolele noastre si afla cum poti avansa in cariera. Vezi cum trebuie sa te comporti sau ce decizii sa iei in momentele cheie. Noi iti dezvaluim cum trebuie sa te comporti la un interviu de angajare si cum e bine sa procedezi ca sa cazi mereu in picioare.
Interviul de angajare a devenit un fenomen esential, intr-o lume în care orice companie cauta cei mai buni angajați. Așadar, un CV bine pus la punct si un interviu scurt si la obiect nu mai reprezinta elemente suficiente pentru potentialii angajatori. Acestia recurg la trucuri ce par extrem de simple, dar care sunt adevarate teste psihologice. Daca nu ești atent/a, aceste mici teste se pot transforma în capcane!
Indiferent daca ai studii in resurse umane sau ai absolvit o facultate de alt profil, trebuie sa stii ca industria HR poate reprezenta drumul spre o cariera de succes. Aceasta zona de activitate este in continua crestere, ceea ce inseamna ca poate oferi o gama larga de oportunitati persoanelor interesate sa inceapa o noua cariera. Ca in orice domeniu si in industria HR e nevoie de invatare si de anumite abilitati specifice.
Exista o profesie numita design industrial. Aceasta a aparut in secolul al XVIII-lea, avand un rol aparent banal , dar, in realitate, important: acela de a oferi aspectul cel mai potrivit lucrurilor pe care le folosim zi de zi. Mai exact, specialistii din acest domeniu iau in considerare functiile unui anumit obiect/dispozitiv si ii dezvolta designul exterior.
Exista mai multe moduri prin care poti face publicitate in mod gratuit, indiferent daca este vorba despre reclama pentru o afacere, pentru un articol sau personala. Trebuie doar sa investesti timp si energie in publicitate! Doar asa vei avea sansa sa atragi perspective si conexiuni fara a cheltui bani pentru promovare!
Potentialul angajator va face, de cele mai multe ori, totul pentru a semna contracte cu cei mai buni oameni din domeniu. De aceea, uneori, pot pune in practica anumite teste capcana. Acestea par banale, insa, nu e deloc asa. Probele despre despre care vorbim au menirea de a-ti testa reactia, atentia si logica.
Multi oameni cred ca a fi ocupat la locul de munca inseamna a fi eficient si productiv. Gresit! Munca in cantitati mari nu produce, neaparat, eficienta. La fel cum eficienta nu presupune munca fara oprire! Iata cum poti face diferenta intre cele doua concepte.
Nu exista om care sa nu-si doreasca sa se inteleaga bine cu superiorul sau. Daca vrei sa-ti cuceresti seful, trebuie sa fii, in primul rand, eficient la locul de munca. Apoi, mai ai la indemana si cateva trucuri care te vor ajuta sa cresti in ochii acestuia.
Compania Google a devenit cunoscuta pentru realizarile sale, dar si pentru interviurile de angajare unice. Interviul poate avea loc intr-o cafenea de la colt sau prin Skype, iar intrebarile vor fi atat de dificile incat orice creier va trebui sa munceasca pentru un raspuns.
Prietenia la locul de munca este periculoasa, deoarece poate fi folosita ca arma. De cate ori nu ai auzit expresia asta in trecut?! Poate ca asa era acum 20-30 ani. In prezent, insa, in tendinte, ne aflam la polul opus. Specialistii considera ca un coleg care-ti este si prieten e mai mult decat binevenit. Si diversele sondajele arata ca prosperitatea in munca are la baza si prietenia!
CV-ul, experienta unui angajat sunt importante pentru un angajator, dar nu suficiente. Tot mai multe firme isi testeaza candidatii folosind tot felul de trucuri simple, dar foarte dificil de gestionat. Iata lista celor mai comune teste la care posibilii angajati sunt supusi de catre potentialii angajatori.
Alegerea carierei poate fi dificila. E nevoie de inspiratie, autoreflectie, sprijin din partea celor dragi si evident o doza de noroc. Exista, insa, anumiti pasi pe care orice adolescent ii poate urma pentru a alege cariera potrivita. Iata care sunt acestia:
Oamenii petrec o mare parte din timp la locul de munca. De aceea ar fi indicat sa muncim intr-un cadru adecvat, fara prea mult stres si fara conflicte care sa ne ingreuneze situatia si sa ne afecteze eficacitatea. Totusi, tensiunile nu pot fi mereu evitate. Si asta, in principal, din cauza persoanelor agresive, cele care vor sa impuna cu orice pret propriile idei.
Esti in cautarea unei idei de afaceri? Vrei sa te dezvolti sigur si rapid? Ai putea sa incerci un business in apicultura. Statul roman acorda un ajutor substantial crescatorilor de albine.
Societatea moderna e in permanenta schimbare. Asa se face ca trebuie sa ne adaptam din mers tuturor situatiilor noi. La fel se intampla si in cazul alegerii unei cariere. Metoda de interviu clasica(fata in fata) e inlocuita usor-usor de interviul video, o forma mai comoda si mai eficienta de selectie.
Programul de lucru si conditiile nu sunt identice in interiorul tarilor membre UE. Asa se face ca romanii muncesc diferit fata de germani, sa zicem. Eurostat a intocmit chiar si un top al celor mai harnici oameni din Uniunea Europeana; un clasament pe state.
Facebook este reteaua de socializare cu cel mai rasunator succes. A ajuns la aproape 2 miliarde de utilizatori! Dezvoltarea a fost si este atat de mare incat oamenii au inceput sa viseze ca pot lucra in cadrul companiei conduse de Mark Zuckerberg. Nu o spunem noi, ci evidenta: Facebook a iesit pe primul loc in topul celor mai dorite companii de catre angajati.
Omul modern nu se poate disocia de ideea de munca, unul dintre conceptele care ne diferentiaza de celelalte fiinte de pe Terra. Muncim pentru a trai, pentru a evolua social, pentru a oferi un viitor cat mai bun urmasilor nostri. Si nu in ultimul rand, muncim pentru a obtine si o satisfactie personala.
Majoritatea managerilor considera veniturile mai importante decat angajatii. Cel mai probabil, nu cunosc sau ignora, in mod eronat, un secret esential: succesul unei companii depinde de fericirea oamenilor care lucreaza in respectiva companie.
Fiecare dintre noi doreste sa aiba succes la locul de munca si sa-si impuna cat mai mult autoritatea, insa nu intotdeauna reusim sa facem acest lucru. Iata cum puteti castiga autoritate la locul de munca:
Cele mai citite
Abonare