Alimentatie sanatoasa

Esti ceea ce mananci! Afla ce alimente sanatoasae sa mananci pentru a avea o viata sanatoasa!

Esti ceea ce mananci, spune o cunoscuta zicala . S-a scris chiar si o carte cu acest titlu, in care sunt abordate dietele sanatoase. Intr-adevar, alimentatia este foarte importanta pentru mentinerea unui organism sanatos. Din pacate, exista multe alimente periculoase de care cu greu reusim sa ne ferim. Mai mult, oricat ai incerca sa mananci de sanatos, daca faci anumite combinatii nefericite, poti da digestia peste cap.

Fructele de padure ofera un gust unic si o aroma pe masura. Sunt , insa, benefice si pentru sanatate. Combat multe boli printre care si cele cardiovasculare. Iata un top al fructelor de padure care au grija de inima ta.

Orice om adopta metode de lucru din familie sau chiar de la prieteni. Toate aceste metode devin rutine. Din pacate, nu toate sunt si sanatoase. Spre exemplu, exista obiceiuri vechi in bucatarie care nu sunt deloc recomandate, desi ai convingerea ca sunt ideale in orice moment. Despre acestea, in materialul urmator.

Multi oameni cu job de birou se confrunta, inevitabil, cu problema cresterii in greutate. Statul in sezut pe termen lung poate avea efecte fiziologice negative. De aceea trebuie sa acorzi atentie pauzei de masa si nu numai.

Omul modern se loveste constant de lipsa timpului, un element care il afecteaza pe termen mediu si lung. Pentru a ajunge la timp la serviciu, de exemplu, cream rutine nesanatoase: luam micul dejun, sarim imediat in dus, ne imbracam si plecam! Pare in regula, insa exista anumite lucruri pe care nu trebuie sa le facem imediat dupa ce mancam!

Acizii grasi omega-3 aduc foarte multe beneficii in organism. Acestia reduc riscul de boli precum: infarct, diabet de tip 1, anumite tipuri de cancer, glaucom si accident vascular cerebral. Practic, acizii omega-3 sunt esentiali pentru functionarea corpului, insa organismul nu e capabil sa-i produca. Prin urmare, este important sa obtinem suficienti astfel de nutrienti din surse externe.

Nutritionistii recomanda ca o femeie sa consume maximum 24 grame de zahar pe zi, in timp ce un barbat poate consuma pana la 36 grame. Din pacate, putini oameni reusesc sa se mentina in zona sanatoasa. E dificil, avand in vedere varietatea mare de alimente care contin zahar. Stiai, spre exemplu, ca o cutie de suc contine circa 40 grame de zahar? Poate ca da, deoarece cam toata lumea stie ca bauturile racoritoare au un continut ridicat de zahar. In schimb, putini stiu ca o supa de rosii la conserva poate contine pana la 20 grame de zahar pe portie!

Oamenii arunca multa mancare pe aproape intreg Mapamondul. Se intampla in zonele cu un nivel de trai decent spre ridicat. Spre exemplu, in cea mai dezvoltata tara a lumii, SUA, 40% din alimente sunt aruncate in fiecare an! De vina, in principal, este eticheta produsului. Odata ce omul citeste pe eticheta ca respectivul aliment a expirat este tentat sa il arunce la gunoi. Oare procedeaza corect? Vom vedea in cele ce urmeaza.

Pepenele galben are un gust aparte, fiind, in acelasi timp, un adevarat medicament natural. Contine 90% apa, albumine, fibre alimentare, potasiu, fier, vitaminele A, B, C, magneziu, fosfor, calciu si potasiu.

Curatarea colonului era o procedura cunoscuta in Grecia Antica. A devenit foarte folosita pe intreg mapamondul abia in 1920, dupa ce multe persoane s-au autointoxicat.

Laptele de capra este mai putin popular in Romania, probabil si pentru ca nu e la fel de raspandit precum cel de vaca. Ar trebui, insa, ca toti sa consumam si lapte de capra, deoarece e bogat in proteine, calciu, magneziu, fosfor, potasiu si vitaminele A, B2, C si D! Ca sa nu mai vorbim de gustul aparte!

Ficatul gras sau steatoza hepatica reprezinta acumularea de grasime la nivelul ficatului si este provocata, in principal, de consumul excesiv de alcool si de alimente nesanatoase. Netrata, steatoza poate provoca afectiuni mai grave precum ciroza hepatica!

Plamani sanatosi si o respiratie pe masura. Cu totii ne dorim asa ceva, mai ales intr-o perioada pandemica in care problemele respiratorii sunt la ordinea zilei. Sanatatea plamanilor se intretine, respirand aer cat mai curat, renuntand la fumat(daca e cazul) si traind o viata cat mai lipsita de stres.

Traim intr-o societate in care tot mai multi oameni devin vegani! Acest tip de alimentatie va determina schimbari in organismul tau. Unele vor fi pozitive, altele vor avea un impact nedorit. Despre toate acestea, in materialul urmator.

Te simti inconfortabil din cauza felului in care mirosi? Daca da, afla ca poti lua masuri. Este adevarat ca mirosul nostru e specific si e dat, in mare masura, de latura genetica, insa si alimentatia conteaza! Mai pe scurt, am putea spune ca mirosi a ceea ce mananci!

Omul modern traieste intr-o societate in care totul se misca intr-un ritm coplesitor. Tocmai de aceea nu e simplu sa duci o viata sanatoasa. Spre exemplu, e posibil sa nu prea ai timp sa gatesti, iar alimentele facute repede si nesanatos pot deveni rapid o ispita. Exista, din fericire, cateva trucuri care te vor ajuta sa reduci/renunti la mancarea nesatoasa, de tip junk food.

Alimentatia este importanta cand vine vorba despre somnul de peste noapte. Daca mananci mult si greu, s-ar putea sa nu dormi deloc bine. La polul opus, exista alimente care te pot ajuta sa adormi usor si chiar sa lupti cu insomniile!

Merele sunt gustoase si excelente pentru sanatate! Contin foarte multe fibre solubile. Acestea sunt responsabile cu tratarea anumitor forme de cancer, a hemoroizilor, dar si a tulburarilor intestinale, inclusiv a diverticulitei(inflamatie a unui diverticul).

Plamanul este organul fara de care nu am putea sa respiram. In 24 ore, un om normal respira de aproximativ 20 000 ori. E posibil datorita plamanilor, care lucreaza fara oprire. Pentru a-i mentine sanatosi, trebuie sa ii protejam, ferindu-ne de afectiuni respiratorii si mancand sanatos.

Hipotensiunea presupune o scadere evidenta a tensiunii arteriale, pe care bolnavul o resimte prin: starea de ameteala, slabiciune a corpului, vederea incetosata sau vertij, starea de greata si/sau voma, probleme de respiratie, durere in piept, pierderea echilibrului, durerea de cap si amorteala membrelor.