Cum sa faci publicitate fara bani
Metoda A. Construirea unui brand(unei marci)
1. Identifica brand-ul(marca). Brand-ul tau este promisiunea fata de viitorii tai clienti. Le transmite la ce se pot astepta atunci cand vor cumpara produsul/serviciul. De asemenea, marca este despre calitate, valoare si/sau consistenta! Daca marca este creata in mod corect, clientul te va alege pe tine in detrimentul concurentei. Construirea unui brand puternic este esentiala pentru a crea loialitate printre clienti. Doar asa, vei avea parte de o crestere continua a afacerii:
- afla ce face bine pentru afacerea ta. Ia in considerare abilitatile tale, calitatile pozitive ale produsului/serviciului tau si alte calitati ale business-ului respectiv. Aceasta este baza brandu-lui pe care il creezi!
- leaga brand-ul de cerintele/nevoile consumatorului;
- finalizeaza marca, punctand pe avantajele afacerii tale fata de afacerile concurentiale. Concentreaza-te pe acest avantaj competitiv pentru a-ti construi brand-ul.
2. Construieste un site web. Utilizeaza o platforma online gratuita de creare a paginilor web. Site-urile de gazduire gratuite iti ofera, de asemenea, subdomenii gratuite, astfel incat sa nu fii nevoit/a sa cumperi un nume de domeniu. Poti, de asemenea,i include adresa URL a subdomeniului in toate mesajele tale de e-mail, postarile de blog si listele de directoare.
3. Ai grija ca site-ul sa fie bine conceput. Un design nepotrivit sugereaza, adesea, ca respectiva companie este neserioasa sau chiar poate sugera o inselatorie(chiar daca nu e cazul!). Creeaza, asadar, fonturi suficient de mari pentru a fi citite pe un dispozitiv si pastreaza o schema de culori simpla (de preferinta folosind culorile logo-ului tau). Asigura-te, in egala masura, ca designul site-ului web este usor de utilizat. Toate aceste aspecte influenteaza capacitatea de comercializare a afacerii! Consultati un manual de design web, pentru a avea o idee mai clara despre cum sa-ti imbunatatesti site-ul.
4. Fa site-ul cunoscut. Site-ul este util doar daca poti convinge oamenii sa-l viziteze. Poti genera trafic, optimizand continutul pentru motoarele de cautare si folosind analiza site-ului pentru a imbunatati strategiile. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este procesul de creare a continutului optimizat pe site-ul tau, astfel incat paginile web sa apara mai sus in cautarile pe internet asociate(google, cel mai important). Scrierea SEO necesita respectarea unui set de practici care utilizeaza cuvinte cheie in cantitatea si locurile potrivite pentru a genera trafic catre site-ul respectiv. Instrumentele de analiza a site-urilor web, cum ar fi Google Analytics, iti permit sa observi traficul pe site. . De exemplu, poti verifica de unde si cand s-a intrat pe site-ul tau, dar si ce dizpozitive s-au folosit pentru accesare(mobil sau desktop). Avand aceste informatii la indemana, poti optimiza eforturile de marketing, continutul si mecanica site-ului pentru a satisface nevoile clientilor tai.
5. Creeaza un blog. Incepi un blog pe propriul site web. Imbogateste-l in mod regulat cu continut relevant si interesant. Cu acest blog clientii trebuie sa se identifice . De exemplu, daca ai o afacere cu produse de curatare, atunci vei abvorda subiecte legate de modul in care ai rezolvat problemele cu diferite produse sau oferindu-le potentialilor clienti sfaturi despre solutii de curatare. Blogging-ul nu este doar o modalitate excelenta de a-ti face publicitate gratuit, ci si de a-ti construi o reputatie de expert in domeniul respectiv.
Metoda B. Folosirea social media
1. Creeaza conturi pe retelele sociale. Poti castiga adepti, conexiuni si fani, facandu-ti cont pe retelel sociale. In functie de piata ta, ar trebui sa te inscrii pe Facebook, Twitter, Instagram, Tiktok etc. Poti , de asemenea, construi o pagina de nisa pe Facebook. Astfel, le vei permite clientilor sa cunoasca orice informatii relevante despre afacerea ta, cum ar fi orele, locatiile etc. Poti, de asemenea, sa postezi fotografii. De exemplu, daca esti cofetar, poti posta niste fotografii atractive cu prajiturile pe care le-ai facut. Daca esti, in schimb proprietarul unui bar, poti posta fotografii cu evenimentele din barul tau. De asemenea, ar fi indicat sa creezi si p pagina de LinkedIn, locul in care iti poti gasi parteneri de afaceri.
2. Scrie continut ce poate fi partajat. Trimitet articole la ziare, publicatii comerciale, bloguri si buletine informative pentru publicare! Astfel, te vei impune ca expert si vei obtine publicitate gratuita. De exemplu, daca esti agent imobiliar, scriei un articol despre piata cumparatorului din zona ta , apoi trimite-l! Sigur ca materialul trebuie sa aiba calitate si un continut interesant!
3. Invata cum folosesti retelele sociale in mod eficient. Exista multe companii care pretind ca iti pot mari numarul de urmaritori pe Twitter sau Facebook, insa singura modalitate de a imbunatati urmarirea reala este sa inveti utilizarea corecta a acestor retele sociale. Invata cand si cum sa utilizezi hashtaguri. Trimite un Tweet, avand in vedere publicul tau. In cazul Facebook, este important ca pagina de afaceri sa fie detaliata, inclusiv orele, locatia si un contact. Postarile tale de pe pagina respectiva ar trebui sa reflecte brandul tau.
4. Interactioneaza cu clientii sau potentialii clienti prin intermediul retelelor sociale. E foarte important sa faci asta, daca vrei sa atragi clientela! Daca un client comenteaza despre produsul tau pe retelele sociale, raspunde-i! La fel, daca un potential consumator pune o intrebare, raspunde-i! Poate parea neimportant, insa de felul cum iti tratrezi clientii depinde succesul afacerii tale! Raspunde rapid, mai ales daca ai intrebari de la persoane tinere!
5. Posteaza evenimente legate de afacerea pe retelele sociale. Aceasta este o modalitate excelenta de a-ti pastra clientii si de a atrage altii. De exemplu, daca apare o carte noua, populara, iar tu ai o librarie, ar fi bine sa gazduiesti evenimentul de lansare a respectivei carti. De asemenea, e indicat sa postezi orice eveniment prin care prezenti afacerea ta. Sa zicem ca ai o crama micuta, iar vinurile tale sunt prezentate intr-o competitie sau intr-un festival local. Nu ezita sa creezi o postare bine elaborata despre acest eveniment!
Citeste si: Cum sa-ti faci un website?