RATB. Cum actionezi dupa abuzul unui controlor

RATB. Cum actionezi dupa abuzul unui controlor

Transportul in comun din Bucuresti nu este gratuit, chiar daca mai multe voci(unele foarte cunoscute) ne-au transmis ca asa ar trebui sa fie. In aceste conditii, trebuie sa va achizionati carduri de calatorie, indiferent daca circulati cu RATB  , cu Metrorex sau cu ambele.

Nu circulati fraudulos! Asta e primul nostru sfat. Daca o conjunctura nefericita va prinde, totusi, intr-un tramvaai, troleu, ori autobuz fara bilet, trebuie sa stiti ce obligatii si ce drepturi aveti.

Obligatii

1. Daca un controlor RATB cere cardul de calatorii pentru a verifica daca mergeti legal, iar dumneavoastra refuzati, acesta are dreptul de a va da jos din mijlocul de transport in comun  (articolul 7 din Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 156/2001);

2. Controlorul va poate cere CI-ul, dupa ce a constatat ca circulati ilegal! In caz de refuz, poate cere ajutorul ofiterilor de  Politie/ Jandarmerie!(O.G. nr. 2/2001 si art 14 din HCGMB nr. 156/2001)!

3. Nu mai puteti invoca faptul ca in statia in care ati urcat nu ati gasit o casa de bilete. Cardul Ratb poate fi alimentat si online. De asemenea, plata calatoriei se poate face si prin intermediul retelelor mobile, adica puteti plati printr-un simplu SMS.

Drepturi

Controlorul Ratb e obligat sa:


- fie echipat in momentul controlului!(Vesta albastra si legitimatia la vedere);
- sa foloseasca un limbaj decent si un comportament pe masura;
- sa va permita liberul acces in mijlocul de trasport in comun. Retinerea calatorilor nu este stipulata in lege, in nicio situatie!

De multe ori, pentru a intimida, oamenii cu veste albastre isi depasesc atributiunile. Daca un controlor iti cere sa te legitimezi chiar in momentul in care te pregatesti sa cobori, nu te supui!
Cea mai cunoscuta metoda  este cea a inchiderii usii! Ripostati fara agresivitate. Ii puteti aminti soferului care tine usa blocata  ca e la un pas de a comite o privare de libertate. Daca acesta persista, contactati serviciul 112!


Plangeri si sesizari

in cazul in care un calator considera ca a fost abordat necorespunzator de catre membri corpului de control RATB, are posibilitatea sa depuna o plangere impotriva acestora.
Sesizarile pot fi transmise prin serviciile de posta cu destinaĊ£ia bulevardul Dinicu Golescu nr. 1, sector 1, sau pot fi depuse direct la aceasta adresa (la registratura generala) in fiecare zi de luni pana vineri, intre orele 07:00-15:00.In termen de 30-45 zile, reprezentantii RATB vor fi obligati sa va ofere un raspuns(OG nr. 27/2002 )

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

La un moment dat, pentru o perioada de timp, orice persoana se poate afla intr-o situatie financiara...
Daca vrei sa iti reduci rata lunara la credit, dar si costul total al acestuia, sau ai...
Schimbarea orei nu e pe placul nimanui. Corpul uman reactioneaza greu la astfel de modificari si macar...