Cum sa respiri adanc

Cum sa respiri adanc

Respiratia in diafragma sau abdominala este procesul de respiratie adanca, ce are ca scop oxigenarea in mod corespunzator a intregului organism, pentru a evita pierderea suflului, starile de anxietate, stabilizand, totodata, pulsul si presiunea arteriala.

Iata cum trebuie sa respirati adanc:  

Respirati incet si adanc pe nas, permitand aerului sa va umple complet plamanii, evitand tentatia de a expira rapid, inainte de a inspira complet. Va trebui sa exersati putin acest tip de respiratie, deoarece majoritatea oamenilor timd sa respire rapid si usor.

Concentrati-va cat de mult asupra respiratiei pe nas, deoarece acest organ dispune de peri fini, care filtreaza praful si toxinele, pentru a nu ajunge in plamani.

Permiteti-i abdomenului sa se extinda, cu 3-5 cm, in timp ce respirati adanc. Aerul va patrunde in diafragma, umflandu-va burta.   

Expirati tot aerul, incet, tragandu-va burta inspre coloana vertebrala. Apoi, inspirati adanc pe nas si continuati respiratul adanc. Incercati sa expirati intr-un timp dublu fata de inspiratie si sa eliminati tot aerul.  

Incercati sa respirati adanc de cinci ori la rand. O inspiratie si o expiratie constituie o singura respiratie. Va veti calma imediat, pulsul si tensiunea arteriala vor scadea si va veti elibera de ganduri stresante. Adoptati o pozitie confortabila si repetati respiratia adanca de 5 ori la rand.  

Adoptati aceasta tehnica oricand si oriunde, pentru a va relaxa si a scapa de stres. Puteti respira adanc intr-un loc privat si silentios sau la birou, in autobuz sau in timp ce vorbiti la telefon.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Durerea de dinti este foarte greu de suportat. Multi oameni au concluzionat ca este cea mai agresiva...
Creierul uman este unul dintre cele mai misterioase organe din corpul uman. Oamenii de stiinta il studiaza...