Astazi, va explicam semnificatiile a 10 dintre cele mai cunoscute logo-uri de pe Planeta:
1. McDonald’s
Designerul primelor restaurante McDonald's a venit cu ideea de a echipa cladirile cu doua arcuri mari de aur. Aceste caracteristici arhitecturale au devenit rapid simbolul fast-food-ului. Mai tarziu, compania a vrut sa renunte la sigla, insa psihologul Louis Cheskin a convins conducerea sa o pastreze. El a sustinut ca acest simbol seamana cu o imagine rasturnata a sanilor de femeie, iar acest mesaj subliminal le va aduce oamenilor aminte de copilaria fara griji, cand mama se ocupa ca totul sa fie bine.
2. Chanel
Povestea acestui logo este una speciala si romantica. Coco Chanel a facut-o in timp ce locuia la Chateau Cremat din Nisa. Conform unei legende populare, faimosul simbol a fost inspirat de boltele arcuite ale castelului. Multi merg pe varianta unei abrevieri: CC - reprezinta atat primele litere din denumirea castelului, cat si initialele lui Coco.
3. Google
Creatorii logo-ului Google au folosit trei culori principale: rosu, galben si albastru. Poate observi ca aranjamentul lor in cadrul logo-ului este supus unui algoritm specific. Dar litera de culoare verde, l, iese din tipar si este in mod cert cea mai importanta litera a cuvantului. Cel mai probabil, designerii de la Google au vrut sa scoata in evidenta atipicul, ruperea stereotipurilor, originalitatea.
4. Gillette
La prima vedere, ar parea ca e vorba doar de marca Gillette. Dar, daca te uiti atent, poti vedea ca marginile literelor G si I imita forma celor mai cunoscute lame ale masinii de barbierit.
5. Mitsubishi
Baza acestui logo este reprezentata de stema familiei Iwasaki, fondatorea companiei Mitsubishi. Logo-ul prezinta trei diamante asezate unul langa altul. Aceste diamante reprezinta fiabilitatea, integritatea si succesul, in timp ce culoarea rosie presupune incredere. In plus, japonezii cred ca aceasta culoare ajuta la atragerea clientilor.
6. Goodwill
Aceasta organizatie non-profit de renume mondial se ocupa cu donatii( hrana, imbracaminte si lucruri de prima necesitate) pentru ajutorarea celor nevoiasi. Angajatii organizatiei considera ca faptele bune nu trebuie considerate ceva neobisnuit, ci mai degraba o activitate fireasca, de zi cu zi. De aceea, sigla lor este construita in jurul literei G, care, de la distanta, seamana cu o fata de om fericit.
7. FedEx
Majoritatea oamenilor nu vad imediat sageata formata de spatiul gol dintre literele E si X. Dar, odata ce ai observat-o, te vei uita prima oara la ea, de cate ori o sa vezi sigla. Proiectantii logo-ului tocmai asta au urmarit: sageata actioneaza asupra subconstientului clientilor, simbolizand incredere si rapiditate din partea respectivului serviciu de curierat.
8. Nike
Studenta Carolyn Davidson a proiectat logo-ul Nike in 1975, pentru doar 35 dolari. Faimosul simbol reprezinta una dintre aripile zeitei Nike, zeita greaca a victoriei.
9. Pepsi
In perioada premergatoare sarbatorii mexicane Ziua mortilor, Pepsi a scos pe piata sticle cu logo-ul inversat. Cei mai multi clienti au crezut ca e vorba despre o eroare. In realitate, producatorul a inversat intentionat sigla, care se citea astfel "isded", o expresie care sugera, de fapt, propozitia "isdead", adica "este mort!", o aluzie clara la Ziua mortilor.
10. Turul Frantei(Le Tour de France)
Cea mai mare cursa ciclista a lumii are si ea simboluri ascunse in logo. Daca te uiti atent, litera R formeaza corpul unui ciclist, iar soarele devine roata din fata a bicicletei!