Taxe, cazier

Lista articolelor despre taxe si cazier pe AflaCum.ro

Articole despre taxe si cazier

Citeste cele mai noi articole despre taxe si cazier publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre taxe si cazier, pe AflaCum.ro!

Ministerul Afacerilor Interne anunta ca de la 1 februarie un numar de 22 de taxe nefiscale, percepute pentru diferite servicii prestate de MAI, vor fi eliminate.

Iata lista completa a taxelor ce au fost eliminate de Ministerul Afacerilor Interne:

-  taxa  pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, documentul urmand a fi eliberat gratuit solicitantilor, atat persoane fizice, cat si persoane juridice(10 lei);

In societatea moderna se poate plati cam orice online, prin intermediul cardului bancar. Taxele si impozitele nu sunt o exceptie. Desi ANAF are la dispozitie un site de unde se pot obtine acte, din pacate, aici nu exista si posibilitatea de plata online a taxelor si impozitelor. In schimb, Agentia Nationala de Administrare Fiscala are un parteneriat cu platforma ghiseul.ro, in acest sens. Mai jos vei gasi toate informatiile despre acest site.

Pentru a evita cozile de la ghisee poti plati datoriile catre stat direct din fata calculatorului. Pentru asta, e nevoie sa parcurgi cativa pasi:

- acceseaza ghiseul.ro;

Esti o persoana juridica si ai nevoie de cazierul judiciar? Atunci afla ce acte trebuie sa depui la unitatea de politie pe raza careia se afla sediul social al sucursalei, filiala sau punctul de lucru al firmei tale.

Mai intai trebuie sa completezi o cerere-tip cu datele de identificare si sa specifici de ce ai nevoie de cazier. Formularul trebuie completat cu litere majuscule. Cererea-tip se depune de catre persoana juridica printr-un reprezentant legal.

O data cu cererea, reprezentantul legal al persoanei juridice trebuie sa anexeze la dosar urmatoarele acte:

Persoanele fizice care vor sa obtina un un certificat de cazier judiciar pot depune personal o cerere-tip la ghiseele subunitatilor de politia in raza localitatii natale sau a domiciliului.

Cererea se completeaza cu toate datele de stare civila, dar si cu motivatia.

Pentru cazier, trebuie sa depui urmatoarele acte si documente:

Conform ghidului ANAF, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente.

Aceste venituri se stabilesc pe baza unui contract incheiat intre parti, in forma scrisa. Astfel, contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, au obligatia sa inregistreze contractul de inchiriere la organul fiscal, in termen de 15 zile de la data incheierii contractului intre parti, se arata in documentul citat.

O data cu inregistrarea contractului trebuie depus si formularul 220 “Declaratia privind venitul estimat/norma de venit”. In cazul in care bunul inchiriat este detinut in comun, contractul se va inregistra de catre fiecare coproprietar la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul. Documentele se vor prezenta in copie si original, urmand ca dupa verificarea realitatii datelor de catre functionarul public de la ghiseu, actele in original sa fie restituie contribuabilului.