Cum sa verifici presiunea din anvelope

Cum sa verifici presiunea din anvelope

Umflarea rotilor masinii poate reprezenta o provocare chiar si pentru cei mai experimentati soferi, mai ales in lunile de iarna, cand temperatura scade considerabil. Multi cred ca anvelopele mai moi(dezumflate controlat) sunt recomandate pe drumurile inghetate sau inzapezite. Acesta e doar un mit care te poate pune in pericol! Directia va fi mai greu de controlat pe o sosea inzapezita , daca rotile nu sunt suficient umflate!

Cand si cum ar trebui sa verifici presiunea din anvelope?

- verificarea de rutina. Cauciucurile oricarei masini, indiferent de tipul lor(de vara, iarna sau all-season) pierd aer in timp. E un proces natural. De aceea, trebuie sa verifici periodic presiunea din anvelope. O data pe luna, ar trebui sa fie suficient. Daca observi pierderi neobisnuite de presiune intr-o anvelopa comparativ cu celelalte, trebuie sa iei in calcul o fisura.

- verificarea in functie de traseu. Daca pleci la drum lung sau ai o sarcina grea pe masina, e de preferat sa verifici presiunea din cauciucuri chiar inainte de a pleca!

Ce presiune trebuie sa introduci in anvelope? Nimic mai simplu. Trebuie sa respecti indicatiile producatorului masinii. Aceste se pot gasi in urmatoarele locuri:

- pe vehicul (pe usa masinii sau capacul rezervorului);

- in manualul de utilizare al vehiculului;

- in recomandarile producatorului sau intr-un ghid de automobile profesionist.

Ce se intampla daca umfli prea mult sau prea putin anvelopele? Prea putin aer in roti(subinflatia) poate afecta potentialul de schimbare a directiei si poate provoca uzura neuniforma a anvelopelor. Acelasi lucru este valabil in cazul anvelopelor umflate prea tare(suprainflatie). Verificarea cu regularitate a presiunii pneurilor reduce la minim uzura anvelopelor.

Reglarea presiunii anvelopelor in conditii corecte. Daca exista o diferenta majora intre mediul unde umfli rotile) sa zicem un garaj unde temepratura ete de 16 grade Celsius) si mediul extern(sa zicem ca e iarna si temepratura externa e de -4 grade Celsius), trebuie sa adaugi presiune fata de cifra recomandata de producator. In cazul nostru, diferenta de temperatura e de 20 grade, deci ar trebui sa adaugi 0,2 bari in anvelope!

Cum sa te pregatesti pentru condusul pe timp de iarna:

- fa verificarea completa a masinii pentru a te asigura ca aceasta face fata conditiilor de iarna(zapada, gheata);

- foloseste anvelope de iarna sau all season;

- tine lanturi de iarna in portbagaj pentru situatiile extreme;

- pregateste un kit de iarna care sa includa: o punga de nisip/sare/asternut pentru pisici, o franghie de remorcare, o lopata pentru zapada si o trusa de prim ajutor.

Citeste si: Obiecte utile in masina. Te vor ajuta in situatii mai putin confortabile

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Marca anvelopelor (Michelin, Goodyear, etc.) este inscriptionata pe lateralul acestora. Latimea si raportul de aspect al...
Clatitele thailandeze cu banane si ciocolata sau roti, asa cum se numesc in tara de origine, sunt...
Pentru soferi, cea mai des intalnita situatie pe timp de iarna este blocarea masinii in zapada. Atunci...