1. Intreaba despre cultura organizationala a companiei. Cultura organizationala reprezinta atmosfera emotionala din cadrul unei companii. Aceasta permite, practic, colaborarea eficienta dintre angajati. Atmosfera emotionala include reguli de comportament si de comunicare, activitati, motivatie, valori si multe altele. Cerand detalii despre cultura organizationala a companiei in care vrei sa activezi, vei intelege mai bine mediul de lucru din respectiva companie.
2. Cum arata o zi normala din viata unui angajat? Este esential sa stii cum va arata activitatea ta cotidiana, ce responsabilitati urmeaza sa ai. Daca pui aceasta intrebare angajatorului, poti obtine o imagine clara a viitorului loc de munca. In plus, angajatorul va constientiza ca esti cu adevarat interesat/a de job-ul respectiv, iar asta iti mareste considerabil sansele de angajare.
3. Care este urmatorul pas al interviului? Dupa primul interviu, va urma, evident, o perioada de asteptare, care ar putea sa te streseze foarte tare. Cand ma vor suna ? La ce sa ma astept? Sunt intrebarile care iti vor umbla nelinistite prin minte. Pentru a evita o astfel de situatie, intreaba-l pe angajator cand e programata urmatoarea etapa a interviului de angajare. Daca primesti promisiunea ca vei sunat/a, intreaba despre data si ora la care urmeaza sa fii contactat/a.
Nu ezita(de teama sau rusine) sa ceri cat mai multe informatii, deoarece asta te va ajuta sa te linistesti si sa ai mai multa incredere in tine.
Multumeste-i potentialului angajator, dupa interviu si nu uita: chiar daca nu ai obtinut postul, nu dispera! Cere responsabilului din companie o explicatie pentru respingere( ai dreptul prin lege sa primesti un raspuns clar) Astfel, vei afla ce ti-a lipsit, iar la viitorul interviu sansele vor fi mai mari!