Cum puteti minimaliza distantele de franare?

Cum puteti minimaliza distantele de franare?

In conditii normale nimeni nu se gandeste sa franeze cat se poate de repede.

Insa in caz de urgenta, acest lucru este vital.

Iata cum puteti minimaliza distantele de franare:

1

Verificati lichidul de frana. Trebuie sa intretineti, in mod corespunzator, sistemele de siguranta ale masinii, dintre care frana este cea mai importanta. Verificati lichidul de frana de fiecare data cand schimbati uleiul sau deschideti capota. Daca nivelul acestuia este scazut, completati intotdeauna cu lichid nou de frana si niciodata cu unul vechi.

2

Presiunea din cauciucuri trebuie sa fie adecvata, deoarece rotile dezumflate duc la consumul mai mare de combustibil, la ineficienta pastrarii directiei si maresc distantele de franare. De asemenea, umflarea in exces a rotilor au urmari negative, cum ar fi faptul ca acestea nu fac contact cu carosabilul, cu intreaga lor suprafata, ducand la marirea distantei de franare si la intarzierea performantei franei.

3

Tehnici de antiblocare a rotilor. Multe masini produse in ultimii 10-15 ani sunt echipate cu sistem ABS sau sistem de antiblocare a rotilor. Acestea din urma au fost create pentru a imbunatati manuirea in timpul franarii si reduc distanta de franare in cele mai extreme conditii. Acest sistem se activeaza cand apasati pedala de frana cu putere, pana la podea. In caz de urgenta faceti acest lucru si ocoliti obstacolele ivite. Nu reduceti presiunea de pe pedala si nu o slabiti, pentru a preveni derapajul.

4

Franarea in caz de urgenta fara ABS. Unele masini nu dispun de acest fel de sistem, iar tehnica de oprire in caz de urgenta este diferita fata de cazul anterior. Oprirea masinilor care nu dispun de ABS implica mai multa atentie, decat apasarea cu putere a franei. Daca faceti aceasta rotile de vor bloca si s-ar putea sa derapati, pierzand, astfel, controlul asupra directiei masinii.

5

Oprirea corecta in caz de urgenta, in cazul unei masini fara ABS se face prin apasarea pedalei pana in punctul de atingere a eficacitatii franei, fara a cauza blocarea rotilor sau deraparea masinii. Primul punct se afla imediat inaintea punctului de blocare. Daca masina incepe sa derapeze, trebuie sa slabiti putin pedala de frana, pentru a permite rotilor sa se invarta si apoi franati pana in punctul sigur maxim de franare.

6

Oprirea pe suprafete alunecoase, altele decat asfaltul. In acest caz trebuie sa aplicati o tehnica numita „franare in cadenta”. Acest lucru se aplica cel mai frecvent iarna, pe o suprafata alunecoasa, cum ar fi gheata, in cazul maisinilor fara sistem de antiblocare a rotilor. Telul e acela de a atinge punctul sigur maxim de franare cat mai frecvent. Acest lucru va ajuta la reducerea distantei de franare. Cand veti apasa pedala de frana cu putere, rotile se vor bloca. Slabirea presiunii asupra pedalei va permite rotilor sa inceapa sa se invarta din nou. 

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Ca sofer trebuie sa fii vigilent in trafic, mai ales ca drumurile sunt aglomerate iar accidentele rutiere...
Umflarea rotilor masinii poate reprezenta o provocare chiar si pentru cei mai experimentati soferi, mai ales in...
Clatitele thailandeze cu banane si ciocolata sau roti, asa cum se numesc in tara de origine, sunt...