Anaf, taxe

Lista articolelor despre anaf si taxe pe AflaCum.ro

Articole despre anaf si taxe

Citeste cele mai noi articole despre anaf si taxe publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre anaf si taxe, pe AflaCum.ro!

In societatea moderna se poate plati cam orice online, prin intermediul cardului bancar. Taxele si impozitele nu sunt o exceptie. Desi ANAF are la dispozitie un site de unde se pot obtine acte, din pacate, aici nu exista si posibilitatea de plata online a taxelor si impozitelor. In schimb, Agentia Nationala de Administrare Fiscala are un parteneriat cu platforma ghiseul.ro, in acest sens. Mai jos vei gasi toate informatiile despre acest site.

Pentru a evita cozile de la ghisee poti plati datoriile catre stat direct din fata calculatorului. Pentru asta, e nevoie sa parcurgi cativa pasi:

- acceseaza ghiseul.ro;

Declaratia 600, cea care a facut valva in ultimele zile, ar putea fi eliminata! Pana cand Ministerul Finatelor Publice va lua o decizie clara cu privire la acest formular atat de contestat, ANAF anunta ca termenul de depunere va fi amanat pana la data de 1 martie. Initial, termenul fusese stabilit pentru 31 ianuarie.

Termenul de depunere a declaratiei 600:

- initial, termenul era fixat pentru 31 ianuarie 2018. S-a revenit asupra deciziei din cauza neclaritatii acestei declaratii, iar termenul a fost mutat pe 1 martie. Obligate sa depuna declaratia sunt persoanele care, in 2017, au obtinut venituri din activitati independente, chirii, drepturi de autor, din agricultura, echivalente cu cel putin 12 salarii minime pe an, indiferent daca au obtinut si venituri de natura salariala. Oficial, in aceasta situatie se afla 210 000 contribuabili.

Ministerul Afacerilor Interne anunta ca de la 1 februarie un numar de 22 de taxe nefiscale, percepute pentru diferite servicii prestate de MAI, vor fi eliminate.

Iata lista completa a taxelor ce au fost eliminate de Ministerul Afacerilor Interne:

-  taxa  pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, documentul urmand a fi eliberat gratuit solicitantilor, atat persoane fizice, cat si persoane juridice(10 lei);

Formularul 200 este o declaratie obligatoriu de completat de toti contribuabilii din Romania care au realizat venituri in 2014 in mod individual sau in asociere din una sau mai multe dintre activitatile mentionate mai jos:

- Profesii liberale

- Chirii

Ministerul Finantelor Publice a lansat un nou serviu numit "Spatiu privat virtual". Aceasta aplicatie online ii ajuta pe cetateni - persoane fizice - sa isi urmareasca situatia fiscala si implicit obligatiile datorate la stat.

Programul lansat pe 15 septembrie de ANAF ii scuteste pe oameni de un drum in plus la administratia fiscala aflata in raza de domiciliu.  "Spatiul privat virtual" poate fi folosit pentru a vizualiza neplatite fata de fisc si decizia de impunere pentru anul 2013. Tot acest program computerizat poate fi folosit
de catre salariatii care vor sa verifice daca angajatorul a declarat contributiile lor de asigurari sociale.

Pentru a accesa aplicatia de inregistrare utilizatori, acceseaza link-ul: Inregistrare persoane fizice. Pentru a sesiza orice problema de natura tehnica poti lasa un mesaj la adresa de email: admin.portal@mfinante.ro.

Proiectul pilot implementat initial in Bucuresti si Ilfov va fi dezvoltat, de anul viitor, la nivel national si vor fi extinse categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili, iar identificarea in sistem va putea fi realizata si cu telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Conform ghidului ANAF, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente.

Aceste venituri se stabilesc pe baza unui contract incheiat intre parti, in forma scrisa. Astfel, contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, au obligatia sa inregistreze contractul de inchiriere la organul fiscal, in termen de 15 zile de la data incheierii contractului intre parti, se arata in documentul citat.

O data cu inregistrarea contractului trebuie depus si formularul 220 “Declaratia privind venitul estimat/norma de venit”. In cazul in care bunul inchiriat este detinut in comun, contractul se va inregistra de catre fiecare coproprietar la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul. Documentele se vor prezenta in copie si original, urmand ca dupa verificarea realitatii datelor de catre functionarul public de la ghiseu, actele in original sa fie restituie contribuabilului.

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa