Cumparaturi. Cum te determina vanzatorii sa cheltuiesti banii. Invata aceste trucuri de marketing

Cumparaturi. Cum te determina vanzatorii sa cheltuiesti banii. Invata aceste trucuri de marketing

Evolutia sociala inseamna si cresterea nevoilor de consum. Cu cat omul cunoaste mai mult, cu atat doreste mai mult, consuma mai mult. Pornind de la aceste premise, specialistii in marketing stiu cum sa isi atraga clientela si mai ales cum s-o pastreze. Asa s-a ajuns in situatia in care foarte multi dintre noi plecam la hipermarket cu o lista de cumparaturi, iar cand iesim din respectiva cladire ne dam seama ca am cheltuit cu mult peste ce ne propusesem.

Comportamentul cumparatorului este atent studiat de catre agentii de marketing, care, astfel, adapteaza metodele de vanzare, astfel incat clientul sa bage sigur si adanc mana in buzunar. Cateva dintre aceste metode sunt deja cunoscute. Iata care sunt acestea:

1. Modalitatea de asezare a produselor. Nimic nu e intamplator in dispunerea de pe rafturi, in toate hipermarketurile . Astfel:

- rafturile de sus sunt destinate produselor de la branduri mai putin cunoscute.

- rafturile din mijloc, cele de la care sunt la nivelul ochilor (rafturile de aur), sunt incarcate cu produse ale brandurilor celebre.

- rafturile de jos primesc produsele destinate copiilor si cele de la branduri necunoscute.

Pentru a avea acces pe rafturile de aur firmele platesc bani grei , lucru care, firesc, influenteaza costul final al produsului.

Sfat: in aceasta situatie, regula pentru tine e simpla: inainte de a alege un produs de pe raftul din mijloc compara pretul si calitatea lui cu un produs de pe raftul de sus sau de pe cel de jos!

Pagina 1/2

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Cum ai reactiona daca, aflat la volan, ai zari o trecere de pietoni...plutitoare? Probabil, ti-ar parea tare...
Iata cum puteti negocia cel mai bun pret pentru masina visurilor dumneavoastra. Unii oameni isi cumpara o...