Somn odihnitor

Lista articolelor despre somn odihnitor pe AflaCum.ro

Articole despre somn odihnitor

Citeste cele mai noi articole despre somn odihnitor publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre somn odihnitor, pe AflaCum.ro!

Oamenii isi creeaza obiceiuri in orice zona a vietii. Nici somnul nu face exceptie. Din pacate, aceste traditii destinate odihnei de noapte sunt, in mare masura, nocive. E demonstrat stiintific, asa ca renunta cat de repede poti la ele!

Obiceiuri nesanatoase legate de somnul de noapte:

1. Dormi cinci ore. E suficient. Exista personalitati din toate domeniile care dorm foarte putin noaptea. Asta nu inseamna, insa, ca procedeaza bine pentru sanatate. Spre exemplu, fostul premier al Marii Britanii, Margaret Thatcher, dormea doar 4 ore pe noapte, in anumite perioade. La fel si cancelarul german Angela Merkel. Nu le luati ca exemple! Cercetatorii aduc contrargumente solide. Somnul insuficient noaptea, pe terme mediu si mai ales lung, creste riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare, cum ar fi atacul de cord si accidentul vascular cerebral. Majoritatea specialistilor recomanda o perioada de odihna de 7-8 ore pe noapte.

Te simti inconfortabil sa stai dezbracat/a cand te afli acasa? Ar trebui sa elimini orice inhibitie si chiar sa dormi fara haine pe tine. Nu e o gluma! Oamenii de stiinta au descoperit beneficiile dormitului in pielea goala.

Cum te ajuta somnul fara haine:

1. Imbunatateste calitatea spermei. O noua cercetare arata ca, dormind fara haine, un barbat poate imbunatati calitatea spermei. O pereche de boxeri(chiloti, pantaloni etc) prea stransi pe corp va creste temperatura in zona testiculelor, iar asta poate afecta calitatea spermei. In schimb, daca in timpul zilei alegi sa porti lenjerie cat mai lejera, iar noaptea sa dormi dezbracat, vei imbunatati calitatea spermei cu 25%, conform respectivului studiu.

Un somn odihnitor sta la baza bunei functionari a intregului organism. Iata ce alimente sunt indicate si contraindicate inainte de culcare:

1. Consumul cireselor este indicat inainte de culcare, deoarece aceste fructe contin melatonina, un hormon care tine sub control ceasul biologic al organismului, imbunatatind calitatea somnului si tratand insolmnia cronica.  

2. Bananele ajuta la un somn odihnitor, datorita continutului ridicat de magneziu si potasiu, care relaxeaza muschii, in mod natural si care ajuta la buna functionare a inimii si a functiilor cognitive.

Specialistii sunt de parere ca visele ne pot oferi detalii nestiute despre propria viata si propriile sentimente, insa problema este ca acestea sunt greu de amintit.

Iata cateva metode, prin care va puteti aminti, mai usor, visele:

1. Inainte de a merge la culcare:
• Formati-va un program fix de culcare, pentru a avea un somn odihnitor.
• Puneti-va la indemana un caiet si un pix.
• Tineti alarma aproape de pat.
• Nu mancati, nu consumati alcool si nu luati medicamente inainte de culcare.
• Calmati-va mintea si timpul, inainte de culcare.
• Faceti o decizie constienta de a va aminti visele.
• Ganditi-va la o problema importanta, la o grija emotionala sau cititi, inainte de culcare.

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.