Cum sa-ti corectezi pozitia capului

Cum sa-ti corectezi pozitia capului

Pozitia incorecta a capului poate cauza dureri cronice, amortirea bratelor si mainilor, prinderea unor nervi sau incapacitatea de a respira corect. Iata cateva sfaturi despre cum o puteti corecta:

Pozitionati-va monitorul computerului in mod ergonomic, la nivelul ochilor, la o distanta de 45-60 de centimetri de fata.  

Evitati sa purtati ghiozdane sau posete grele, pe umar, deoarece va vor da o postura incorecta.

Daca petreceti mult timp in fata computerului sau televizorului, ridicati-va de pe scaun la fiecare jumatate de ora si plimbati-va prin incapere, pentru a va elibera presiunea de la nivelul gatului si a spatelui.

Folositi o perna cu suport pentru gat, daca va treziti mereu cu dureri la nivelul acestuia, deoarece acest tip de perna ofera o pozitie corecta a gatului si capului in timpul somnului.

Faceti exercitii de retragere a barbiei. Intindeti-va pe spate si indoiti-va genunchii, priviti tavanul si asigurati-va ca nasul va este perpendicular cu acesta. Inclinati-va capul, usor, inainte, fara a misca gatul, ca si cum ati trage un arc mic, cu varful nasului.

Reveniti la pozitia verticala a nasului, foarte incet. Repetati exercitiul de 10 ori, apoi, in cateva zile, de 20 de ori, pana ajungeti la 2-3 seturi pe zi. Odata ce va obisnuiti cu aceste miscari puteti efectua exercitiul stand in picioare, cu spatele lipit de un perete.

Faceti exercitii de incordare a omoplatilor, din pozitie sezanda, cu spatele drept, cu gatul intins si cu picioarele intr-o pozitie de 90 de grade fata de trunchi. Lasati umerii in fara si bratele sa va atarne de o parte si alta a corpului. Incordati-va omoplatii, ca si cum ati vrea sa se atinga. Tineti pozitia timp de 3 secunde si reveniti, usor, intr-o pozitie relaxata. Repetati exercitiul de 10 ori, pana cand puteti mentine pozitia timp de 10 secunde si ajungeti la 2-3 seturi pe zi.

Intindeti-va musculatura pieptului. Pozitionati-va sub un toc de usa, cu bratul drept pe partea din dreapta a tocului. Indoiti-va cotul intr-un unghi de 90 de grade, lipindu-va antebratul de tocul usii. Faceti un pas mic inainte cu piciorul drept, fara a dezlipi antebratul de pe usa si veti simti cum vi se intinde muschiul pectoral, de langa subrat. Tineti pozitia timp de 30 de secunde si repetati exercitiul pe partea opusa.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Sanatatea creierului este esentiala pentru evolutia umana, pentru succesul individului in societate. Din pacate, creierul imbatraneste in...
Daca ai fost, macar o data, la sala de gimnastica, cu siguranta ai vazut unele personaje care...