Odihna

Lista articolelor despre odihna pe AflaCum.ro

Articole despre odihna

Citeste cele mai noi articole despre odihna publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre odihna, pe AflaCum.ro!

Somnul insuficient este o problema la scara larga in societatea moderna. Cel putin asta stim de la majoritatea specialistilor. In realitate, nu durata somnului este esentiala, ci tehnica pe care o folosim atunci cand dormim.

Somnul polifazic - somn putin, odihna suficienta

Stramosii nostri aveau o formula extrem de interesanta de somn. De asemenea, in istorie, au existat cateva minti geniale care au demonstrat ca se poate trai bine si eficient, dormind foarte putin. Sa vedem despre ce este vorba:

Somnul este esential pentru sanatatea organismului uman. In genere, specialistii spun ca e nevoie de o odihna de 7-8 ore pe noapte. Din punctul de vedere al astrologiei, fiecare semn are un numar prestabilit de ore de somn. Sa vedem despre ce este vorba.

Berbec. Pentru aceasta zodie de foc sunt suficiente 6-7 ore de somn pe noapte. E un nativ plin de energie, asa ca nu e un capat de tara daca nu-si face somnul de dupa-amiaza.

Taur. Aces semn de pamant este recunoscut pentru munca asidua pe care o depune. Din cauza asta, nici cu somnul nu se omoara. In jur de 5 ore, doarme in fiecare noapte.

Dietele sunt multe, diverse si destul de controversate. Unele isi ating scopul, fara sa existe efecte adverse, altele sunt adevarate pericole pentru sanatate. In general, asociem o dieta cu dorinta de a slabi. In realitate, dieta inseamna un regim alimentar care sa produca efecte pozitive asupra organismului. Stiai, spre exemplu, ca exista o dieta pentru...creier? Despre aceasta, in cele ce urmeaza.

Dieta pentru creier. Creierul uman nu doarme niciodata, dar asta nu inseamna ca nu are nevoie de odihna pentru a functiona la parametri optimi. Stimularea sa inseamna repaus zilnic de la activitatile stresante, lectura, aer curat si o alimentatie potrivita. Daca il bombardezi toata ziua stand in fata calculatorului si a televizorului, vor aparea problemele. De asemenea, alimentatia este foarte importanta pentru sanatatea creierului uman.

Alimente potrivite in dieta pentru creier:

Oamenii de stiinta au aflat aproape totul despre comportamentul uman. Inclusiv, despre cel din timpul somnului. Mai exact, ne putem da seama ce fel de om esti, in functie de pozitia corpului tau in timp ce dormi.

In imaginea atasata materialului, ai 6 pozitii ale corpului din timpul somnului. Vezi in care te incadrezi( sau de care te apropii) si apoi urmareste explicatiile de mai jos.

1. Daca dormi intr-o parte cu picioarele indoite(in unghi de 45-50 grade) si cu genunchii aliniati, esti o persoana calma si de incredere. Nu ti-e teama de viitor si putine lucruri ti se pot reprosa. Zambesti chiar si in cele mai grele zile de iarna si te poti adapta cu usurinta la aproape orice schimbare ce apare in viata ta.

Somnul in timpul zilei ajuta la incarcarea bateriilor, sporind puterea de concentrare si imbunatatind memoria. Iata cum puteti avea un somn odihnitor peste zi:

1. Incercati sa dormiti intre orele 12-15, deoarece in acest interval nivelul melatoninei este foarte ridicat si energia este foarte scazuta.

2. Dormiti numai 10-20 de minute, pentru a va odihni suficient si a evita ameteala atunci cand va treziti.

Relaxarea este o necesitate pentru minte, corp si spirit. Fara o relaxare adecvata, individul uman nu poate actiona la parametri optimi. Trebuie sa stii sa te relaxezi corect, folosind mijloace care sa te energizeze, nu sa te oboseasca mai tare.

RELAXAREA MENTALA

1.  Incearca sa gasesti timp pentru activitati simple si cu adevarat relaxante, cum ar fi cantatul sau dansatul. Stresul se va risipi, daca te axezi pe distractie si creativitate.

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.