Munca

Lista articolelor despre munca pe AflaCum.ro

Articole despre munca

Citeste cele mai noi articole despre munca publicate pe AflaCum.ro! Vezi comentarii si poze despre munca, pe AflaCum.ro!

Oamenii petrec o mare parte din timp la locul de munca. De aceea ar fi indicat sa muncim intr-un cadru adecvat, fara prea mult stres si fara conflicte care sa ne ingreuneze situatia si sa ne afecteze eficacitatea. Totusi, tensiunile nu pot fi mereu evitate. Si asta, in principal, din cauza persoanelor agresive, cele care vor sa impuna cu orice pret propriile idei.

De ce sunt oamenii agresivi! Psihologii asociaza agresivitatea cu nesiguranta, cu frica de esec, cu dorinta de a controla pe orice cale situatia.

Foarte multe persoane cred ca doar prin agresivitate pot creste calitatea muncii. Asa apar sefii satrapi, cei care impun anumite comportamente pe baza regulilor stricte, a fricii, intr-un final.
Acest sentiment pregnant are radacini adanci in societate. Agresivitatea era absolut necesara in vechime pentru barbat, care era obligat sa protejeze grupul din care facea parte si sa asigure hrana. Mai mult, educatia baietilor era facuta pe principiul agresivitatii. Chiar si astazi auzim expresia “Trebuie sa fii un dur, daca vrei sa devii barbat!”

Muncesti in mediul exterior? Atunci, cu siguranta, ti-ai dat seama ca iarna este cel mai mare dusman, mai ales pentru mainile tale. In perioadele geroase, este total contraindicat sa folosesti mainile fara protectie. Riscul ca degetele si nu numai sa degere este imens. Asadar, trebuie sa te protejezi, oricat de rezistent te consideri!

Cum sa protejezi mainile de ger in timp ce muncesti. Singura solutie o reprezinta manusile speciale; unele care sa-ti permita sa muncesti eficient fara sa iti inghete mainile. Manusile de acest fel sunt realizate din straturi multiple, cu proprietati diferite:

- stratul exterior - rezistent la stres mecanic, cu aderenta crescuta si proprietati impermeabile.

Omul modern nu se poate disocia de ideea de munca, unul dintre conceptele care ne diferentiaza de celelalte fiinte de pe Terra. Muncim pentru a trai, pentru a evolua social, pentru a oferi un viitor cat mai bun urmasilor nostri. Si nu in ultimul rand, muncim pentru a obtine si o satisfactie personala.

Cand munca devine doar un mijloc de trai, cand simti ca activitatea ta profesionala nu-ti mai aduce satisfactie, bucurie, e cazul sa iei masuri. Altfel, risti sa devii o persoana nefericita, ale carei emotii vor fi distruse. Din pacate, multi oameni traiesc nefericirea la locul munca: fie din cauza volumului prea mare, fie pentru ca nu mai fac ceea ce le place. Ne propunem, astazi, sa iti prezentam cateva semne clare ca job-ul te distruge emotional:

1. Placerea de a merge la serviciu dispare. Cei mai multi dintre noi, am trait un astfel de sentiment. Cand iti prelungesti perioada liberelor, fara sa ai probleme de sanatate sau personale, inseamna ca: esti obosit psiho-afectiv sau ca ceva sau cineva iti rapeste bucuria de a-ati exercita munca. Din fericire, cel mai probabil, aceste cateva ziule libere legate, te vor reincarca si te vei simti, din nou, ca pestele in apa la serviciciu. Daca nici liberele, nu-ti schimba starea, e cazul sa iti cauti un alt loc de munca.

Majoritatea managerilor considera veniturile mai importante decat angajatii. Cel mai probabil, nu cunosc sau ignora, in mod eronat, un secret esential: succesul unei companii depinde de fericirea oamenilor care lucreaza in respectiva companie.

Avem si argumente in sprijinul a ceea ce am scris mai sus. Fiecare companie de pe lista ce urmeaza, indiferent cat de mare sau de mica este, continua sa creasca pe zi ce trece. Cum? Prin respectul fata de angajati.

1. Chatri Sityodtong a cheltuit 400 000 lire sterline pentru a trimite 100 angajati intr-o vacanta in Maldive. Fondatorul firmei Evolve, companie MMA(Mobile Marketing Association), si-a exprimat recunostinta fata de angajatii sai pentru cresterea veniturilor companiei cu 30%, in fiecare an, oferindu-le aceasta vacanta de vis. Si vorbim, deja, despre un obicei. Sityodtong aranjeaza vacante uimitoare in fiecare an, tinanad in secret, intotdeauna, viitoarea destinatie. Tot ce stiu angajatii este ca ii asteapta o destinatie nemaivazuta.

Fiecare dintre noi doreste sa aiba succes la locul de munca si sa-si impuna cat mai mult autoritatea, insa nu intotdeauna reusim sa facem acest lucru. Iata cum puteti castiga autoritate la locul de munca:

In primul rand trebuie sa aveti mai multa incredere in fortele proprii, deoarece in caz contrar cei din jur nu va vor recunoaste autoritatea si nu va vor respecta.

Purtati haine adecvate pentru meseria pe care o practicati, deoarece cu cat va simtiti mai bine in propria piele, cu atat veti castiga mai multa autoritate.

Activitatile de ingrijire a propriei persoane va pot ajuta sa reduceti stresul si sa va imbunatati starea generala de sanatate. Iata cateva sfaturi in acest sens:

Tineti sub control stresul, identificand sursele acestuia (problemele de la locul de munca, de la scoala sau ingrijirea unei alte persoane) si urmarind modul in care reactionati in situatii stresante. Cele mai bune metode de reducere a stresului sunt tehnicile de relaxare si de respiratie.

Inconjurati-va de persoane care va sustin, cum ar fi membri ai familiei si prieteni, ce va pot face sa va simtiti bine in pielea voastra si care sa va respecte limitele si nevoile.

Comentarii

Autentifica-te sau creeaza un cont nou pentru a putea comenta!.

Te-ar mai putea interesa

Criticile primite la locul de munca nu sunt pe placul nimanui. Indiferent de domeniul in care activezi,...
Unul dintre cele mai satisfacatoare sentimente din viata unei persoane vine de la o zi productiva. O...
Persoanele care imbina studiile cu munca urmeaza o facultate si se intretin din punct de vedere financiar,...