Salate

Fierte, crude sau coapte, salatele intregesc savoarea preparatelor culinare si aduc un important aport nutritiv in alimentatia zilnica. In plus, salatele sunt intotdeauna o solutie ideala pentru a-ti potoli foamea si de a consuma un numar mai mic de calorii.

Ciupercile sunt preparate in fel si chip, sunt gustoase, hranitoare, dar mai ales contin o cantitate generoasa de vitamine din complexul B.

Spanacul se consuma in special primavara, alaturi de alte verdeturi bogate in vitamine si minerale.

Rosiile, numite si patlagele rosii au fost prima data cultivate in Peru, acum 3000 de ani.

Combinata cu sfecla si mere, salata de telina este ideala pentru sanatate, de aceea nutritionistii o recomanda.

Considerata un adevarat afrodisiac, telina are o multime beneficii asupra sanatatii, mai ales daca se consuma in stare cruda.

Avand in vedere ca scade tensiunea arteriala si lupta impotriva cancerului, telina chiar merita consumata cruda, dar si in ciorbe, mancaruri sau sub forma de salata.

Ingrediente salata de telina:

Considerat hrana regilor, sparanghelul este comercializat si in Romania de cativa ani, si totusi putine gospodine se incumeta sa il gateasca.

Conopida este o leguma gustoasa, care face parte din aceeasi familie de legume cu broccoli si varza.

Consumata calda in zilele de post, aceasta salata de vara se prepara usor si este mai gustoasa, daca folositi fasole grasa.

Combinatiile de legume sunt felurite, iar noi va propunem o reteta de cartofi cu fasole boabe.

Mancare modesta, consumata mai ales in posturi, salata de fasole boabe se prepara la greci in sezonul rece cu fasole sau cu naut.

Cartofii pot fi consumati ca si ingredient de baza folosit intr-o salata, sub forma de mancare sau ca adaos la ciorbe.

Alaturi de salata orientala, salata de cartofi cu ceapa este apreciata de intreaga familie pentru ca se prepara usor, este gustoasa si satioasa.

Alimentul de baza in orice familie, cartoful, se prepara in diverse combinatii culinare.

In popor, prazul este cunoscut ca si ceapa olteneasca, insa, spre deosebire de aceasta leguma iute care ne face sa lacrimam, prazul are o textura diferita, dar si un gust mai dulceag.

Folosita ca medicament inca din antichitate, sfecla rosie poate fi consumata sub forma de suc sau salata.

In combinatie cu merele, varza rosie are beneficii duble asupra sanatatii si este o salata recomandata de nutritionisti in special celor care tin post sau sunt vegetarieni.

Legumele rosii sunt recomandate in medicina moderna pentru tratarea  diverselor afectiuni.

Considerata elixirul tineretii, varza alba contine mai multa vitamina C decat portocalele, are putine calorii si o multime de beneficii medicinale.

Pentru cei care apreciaza castravetii, se vor bucura sa afle ca aceste legume asemanatoare cu dovlecelul sunt o sursa inestimabila de fibre si oligoelemente, necesare organismului.

Recunoscute sub denumirea de “aur alb” datorita resurselor nutritive, andivele pot fi preparate in cele mai diverse combinatii.